Det er ingen penger i å ribbe slike biler for å selge deler. Jeg kjøpte en rød 92+ mk2 for mange år siden som jeg strippet helt ned, for jeg trengte noen deler til min egen bil. Bilen var i forholdsvis grei stand den. Fine dører som jeg trengte selv, men den vanlige rusten i kanaler og hjulbuer mot bagasjerom bak. Rent kronemessig fikk jeg kanskje tilbake det jeg hadde gitt for den ved å selge deler, men arbeidsmessig var det jo store mengder
gratisarbeid. Rett og slett en en-manns dugnad til støtte for behovet for deler i miljøet. Men det var jo ingen grense for hvor lavt folk tror de kan betale for ting da! Bakruten, bud på 300 kroner? Den er jo limt fast som helvete og det er minst en times jobb å få den ut av bilen uten å ødelegge den under arbeidet. Andre greier også, som folk veldig ønsket men de var bare villig til å betale noen tiere for at jeg skulle bruke 0.5-2 timer av ettermiddagen min på å demontere det for dem og sende det i posten.
Og så gjorde jeg minst en feil da. Hadde en veldig fin travers liggende som jeg trodde jeg hadde plukket fra nevnte bil, så jeg solgte som en 92+ travers, men så viste det seg å være feil og det var en 90-91-travers. Da måtte jeg betale tilbake beløpet, og kastet vekk både min egen og kjøpers tid
Så den bilen der over er definitivt verdiløs som delebil for videresalg av deler. Det er i størst grad karrosserideler og motor folk har behov for, og det der ser ikke bra ut i den annonsen dessverre. Kanskje den kan gjøre jobben som en bilcross-bil?