TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469371  av GhostRider88

Fikk fikset steinsprut. De hadde litt problemer med uv lampa pga det coating på ruta som gjør at vannet preller lettere av, men de fikk fylt og limt så nå vil det ikke sprekke. Var så liten at det var vanskelig å få den særlig dempet, men nå er den den så og si ikke mulig å kjenne med fingeren. Fikk beskjed om at skaden var så liten at det er normalt sett ikke noe man limer eller ser som defekt. Så var egentlig en ubetydelig liten steinsprut som omtrent alle biler har eller uansett får. Men greit å være sikker på at den ikke utvikler seg til en sprekk 👍

Prøvde å ta bilde, men kamera klarte ikke fokusere, sier vel litt om hvor liten den er :roll:
 #469374  av ArildM

"Better safe than sorry" som de sier over dammen :wink:

Men ja, har gjort det samme selv, nesten så de ser litt rart på deg når du er så nøye.
Finnes greie kit for å fikse steinsprang selv også, men når man slipper å betale for det så er det liten vits.
 #469375  av GhostRider88

ArildM skrev: 20 jun 2026 07:13 "Better safe than sorry" som de sier over dammen :wink:

Men ja, har gjort det samme selv, nesten så de ser litt rart på deg når du er så nøye.
Finnes greie kit for å fikse steinsprang selv også, men når man slipper å betale for det så er det liten vits.
Ja enig. Ble uansett bedre og med en jevn overflate. Så jeg er glad jeg fikk ordnet det, gratis attpåtil :)
 #469396  av GhostRider88

Da har jeg fått en service på bremsene og byttet bremsevæske hos Magne. Samt en god vask av felger. Alt vell og bra der, men vi oppdaget en lekkasje fra radiator som mest sannsynlig har skjedd på veien inn til Magne. Så det kommer noen drypp etter kjøretur. Nok til at det må utbedres. Kan kjøre småturer så lenge jeg sjekker kjølevæske nivå.
Radiator er ganske ny, ble vel byttet rundt 2018 om jeg ikke tar helt feil, av typen Radiator Valeo Toyota MR2 SW20. En annen ting vi oppdaget var at jeg har kjørt med et TRD radiator lokk på 1,5 bar :shock: Så det har vært altfor stort trykk i systemet enn det egentlig skal være. Noe som kan ha vært årsaken til at radiator har fått en prematur sprekk. Heldigvis hadde Magne ett originalt 0,9 bar som jeg har satt på nå. Så da blir ikke det noe problem senere.

Men har allerede bestilt ny kobber og messing radiator fra GT4-Play, samt svarte silikon radiator slanger med klemmer. Så jeg krysser fingrene for at Magne har mulighet senere i sommer til å bytte. Han er et unikum :)

Bestilte denne radiatoren: https://gt4-play.co.uk/shop/main-coolin ... r-sw20-mr2
og disse radiator slangene: https://gt4-play.co.uk/shop/mr2-sw20-si ... r-hose-kit

Jammen bra vi ikke brukte tid på å bytte aksel pakninger da det er minimal svetting og så langt i år har det ikke kommet ett eneste drypp på gulvet. Så penger og krefter spart der.
20260629_203115.jpg
20260629_203115.jpg (1.09 MiB) Vist 15 ganger
20260629_193516.jpg
20260629_193516.jpg (908.35 kiB) Vist 15 ganger
20260629_193413.jpg
20260629_193413.jpg (715.1 kiB) Vist 15 ganger
 #469398  av ArildM

Kjekt å ha en flink guru som kan hjelpe til :D
Enig ang radiator, og regner med originale slanger til radiator ikke finnes lengre?
Er alltid litt usikker på alt som ikke er originalt :lol:

Ellers ser jo bilen, som vanlig, strøken ut 8)
 #469400  av GhostRider88

Det sitter originale slanger på mener jeg. Men om de sitter så godt at de nå kuttes av, så har jeg ett par I reserve :wink:

Ja, ha er virkelig et unikum som stiller opp bestandig :)
Ang frostvæske fant jeg dette fra tidligere faktura; Frostvæske RØD Longlife ferdigblandet. Men er usikker på om det er toyota sin, eller om jeg kan bruke en litt rimeligere av samme type?
Vil få dette i orden fort etter jeg har fått ny radiator. Tørr ikke kjøre annet enn små turer i mellomtiden :?
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106