Kjøpte komplett clutch fra kollevold av merke Helix Autosport. Dette skulle være av det beste på markedet?? Pris: ca. 6 500,- for komplett clutch.
Fikk ut kassa etter mye banning og steiking. Monterer sammen, resultat: Clutchen frir ikke ut.... Kassa ut igjen fordi jeg trodde utløserlager hadde glidd ut av stilling. Inn med kassa igjen. resultat: Clutchen frir fortsatt ikke ut.... Kassa ut igjen, og vi begynner å måle. Utveksling på trykkplata fra Helix er en helt annen en på org. trykkplate.
Konklusjon: Den passer rett og slett ikke. gjett om jeg skal returnere clutch til Kollevold! Nå setter jeg tilbake orginal Toyota clutch, den er bra nok, og koster mye mindre.
Styr unna!
Fikk ut kassa etter mye banning og steiking. Monterer sammen, resultat: Clutchen frir ikke ut.... Kassa ut igjen fordi jeg trodde utløserlager hadde glidd ut av stilling. Inn med kassa igjen. resultat: Clutchen frir fortsatt ikke ut.... Kassa ut igjen, og vi begynner å måle. Utveksling på trykkplata fra Helix er en helt annen en på org. trykkplate.
Konklusjon: Den passer rett og slett ikke. gjett om jeg skal returnere clutch til Kollevold! Nå setter jeg tilbake orginal Toyota clutch, den er bra nok, og koster mye mindre.
Styr unna!
- VW golf Rallye G60, 89 mod, ca. 200hk. Morsom bil
X Toyota Celica GT4 Carlos Sainz 1992/94 nr. 3269, CT20B turbo (solgt)
1.2 bar ladetrykk. Apex'i SAFC (piggyback)
2.5" komplett mongoose. Koni/luft
- 01 Peu Partner 2.0hdi (130hk)
X Toyota Celica GT4 Carlos Sainz 1992/94 nr. 3269, CT20B turbo (solgt)
1.2 bar ladetrykk. Apex'i SAFC (piggyback)
2.5" komplett mongoose. Koni/luft
- 01 Peu Partner 2.0hdi (130hk)