angrykid skrev:det er nå 7 år siden jeg ble mud'a, og har enda ikke hørt noe fra siviltjenesten.
Bare gi meg personnummer, så skal jeg nok sørge for at du kommer deg inn igjen!
MUD står forresten for
Midlertidig
UDyktig, og det betyr at de når som helst kan kalle deg inn til førstegangstjeneste. Lite sannsynlig, men du er ikke ute av det ennå.
Til BrennaRacing:
Ellers er det som noen sier her, VELDIG lite lurt å fake dårlig psyke. For det første, så blir du henvist til time hos en psykiater, og vips, så er det på det sivile helsekortet ditt.
Alle normale jobber i helsevesen, skoleverk osv, kan du da skyte en bitteliten hvit pil etter, i hvertfall som første jobb. Det samme gjelder andre yrker der du behøver sikkerhetsklarering som politiet, vekterfaget osv.
For det andre så er ikke Forsvaret så ille som du tror. CSS-bataljonen utdanner mange på tunge kjøretøyer, så det kan godt hende du får deg sivilt førerkort for lastebil og buss mens du er inne. I tillegg betaler Forsvaret all rente på billån, boliglån, samt at du får dagpenger, gratis kost&losji og gratis hjemreiser.
Og hvem vet, kanskje du til og med trives med det, og da er sjansene absolutt til stede for å få reise utenlands og tjene bra med penger og få en spennende opplevelse.
Ellers er det slik at dårlige knær (dokumentert fra lege) og dårlig rygg er grunn god nok til i det minste å få status som MUD, og hvis det er lang historikk bak skadene så kan man få status som tjenesteudyktig.
Uansett, ting er sjelden så ille som man skal ha det til. Tvi tvi med det som skjer fremover! Lurer du på noe spesielt, så kan du sende meg en PM, så skal jeg se hva jeg kan fikse...