Heftig diskusjon ja
Satt forresten akkuart å snakket med en dame fra vernepliktsverket nå...Skulle egentlig bare spørre om hu kunne sende meg en søknad til siviltjeneste, men ble sittende å snakke i 15 min eller no...
Jeg spurte hvordan sjansene var for å slippe militæret og få seg siviltjeneste...Hu svarte at det ikke burde være noe problem så lenge jeg hadde en grei grunn..Lurte også på hvordan det var å slippe militæret eller få en lengre utsettelse...Jeg sa at jeg syns det var utrolig spesiellt at de kaller inn de som ikke vil inn når de har behov for så få folk..Å at jeg syntes det passet dårlig med millitæret nå som jeg akkurat har fått fagbrev å prøver å få litt erfaring i faget

Jeg fikk til svar at det godt kunne være mulig å få en lengere utsettelse hvis jeg fikk sjefen til å skrive et brev om at de trengte meg på jobben, å at jeg trengte litt tid på jobben for å komme inn i "nye" arbeidsoppgaver

Hu sa også at det er mye lettere å få utsettelse for de som skal inn i sommer...Da har de alltid for mye folk å for lite å gjøre

Så dette lover bra.. Får se hva som skjer nå da.
Hu sa forresten at rundt 40 % av de vernepliktige ble innkalt til førstegangstjeneste