gnmfr skrev:Lest imellom 6 sider nåDet er best om du har vært hos lege og tatt allergitest før sesjon, ja. Det er ikke noe problem å si ifra til Vernepliktsverket etter sesjon heller, men det blir litt mindre stress for deg.Sykt lang diskusjon
![]()
Blei selv innkalt til sesjon om et par uker (noe jeg må få utsatt grunnet eksamen på samme dag, men det er en annen sak)... Tingen er den at jeg kunne gjerne hvert i militæret jeg, men trur ikke jeg hadde klart det... Har hatt problemer med kneene mine i 3-4 år, og legen sa at dette kom til å være ut livet mest sannsynlig... Har også en eller annen form for allergi, men har aldri vært hos lege for å finne ut dette, burde jeg det før sesjon? Vil dette være gode nok grunner til å slippe?
Mest sannsynlig vil problemer med knærne og allergi (i hvert fall hvis du går på medisin) gjøre deg tjenesteudyktig. Hvis det skjer, slipper du i første omgang førstegangstjeneste.
Uansett: spør legen om hva han/hun mener om militærtjeneste i forhold til problemene med knærne dine. Hvis legen sier at du ikke kan gå med oppakning i minst 6 timer om gangen, får du en attest. Da vil det overraske meg stort om du blir innkalt. Og om du blir innkalt, vil det neppe være noe problem å avslutte tjenesten tidlig, om du skulle få problemer med knær eller allergi!
Ex-st185