TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • [edit] Turboen lever igjen! :D

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #182190  av CelicaTurbo
 
bruk orginalpakning du, koster minimalt og du er definitivt sikrere enn å prøve alternativer på sjangs.. noen dager til klarer du å vente ;)

 #182193  av Andy_Celica
 
Jeg fikk heller ikke med den pakningen av turboservice,så jeg ringte han og da sa han sa at jeg kunne bruke en papir(papp) pakning som jeg kunne lage til, og den er tett hos meg, så funker bra det!

 #182329  av FireWalk
 
Det ble papir pakning på meg og. Var forøvrig papir pakninger som fulgte med fra turboservice også.

Har skrudd i hele dag nå. Og bilen er hel igjen!

og best av alt: INGEN RØYK!!!!!

GJETT om jeg er fornøyd nå. ENDELIG har alt slitet bært frukter. Nå kan jeg endelig fortsette på prosjektet mitt. :)

 #182331  av Neemi
 
Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang? :lol:

 #182332  av FireWalk
 
Neemi skrev:Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang? :lol:
hehe.. lille frekking.. DENNE gangen skal alt holde!

 #182339  av sindrejl
 
CelicaTurbo skrev:toyota vet ikke hva ct26 er engang :lol: Men, jeg har sett selv japanske performanceforhandlere kaller turboen ct20b så navnet er så godt som universellt uansett hva toyota egentlig ønsket å kalle den, så det er heller ikke umulig at den kalles ct20b i kataloger. Jeg har tilogmed sett referanser til at TTE kaller turboen for ct20b, mens det vistnok ikke finnes noen referanser til det navnet i noe fra Toyota ;)
dette grunnet at selv om man taster inn mr2 89-98 og velger 98 versjonen så kommer det fremdeles opp de samme tallene som om man skulle valgt en 89 mr2.. er rart det der.. epc'en funker ikke helt bra uten chassisnr..

 #182348  av Johansen
 
Gratulerer med en bil som fungerer da :D

 #182392  av FireWalk
 
Vi modifiserte oljerørene til turboen litt for å spare litt arbeid. De 2 forige gangene har jeg ergret meg grønn over måten dette er designet på. Oljetilførselen fra blokka må jo skrues fast, denne går i et helstøpt metall rør opp til turboen der den skal festes på turboen, og så ned igjen til bunnpanna. Videre skal det festes en skru nede også, samt en brakett som holder donwnpipen skal også festes der.

Samtidig er det svært liten plass under der når turbo har kommet på. Derfor lagde vi en fiks løsning:

Kappet oljetilførsel-røret på enden av den O- saken med bolt igjennom som festes på blokka. Kappet så røret helt oppe med inntaket til turboen også. Så sveiset vi på gjenger og la et flexi-oljerør mellom her istedet.

Nå var det mulig å feste røret på turboen FØR vi senket den nedi, så var det bare å skru oljetilførselslangen rett inn på uttaket på blokka, og feste oljereturen i bunnpanna.

2 timer spart iallefall der.. minus en halv time på modifiseringen. :D

NÃ¥ blir det iallefall betydelig enklere neste gang den skal skiftes.

bilder:
Vedlegg
Slik ble det ferdig montert. Mye enklere å  komme til for å montere.
Slik ble det ferdig montert. Mye enklere å komme til for å montere.
Bilde501.jpg (183.33 kiB) Vist 256 ganger
Her er den ferdig modifisert, kappet sveiset og testet ;)
Her er den ferdig modifisert, kappet sveiset og testet ;)
Bilde500.jpg (263.86 kiB) Vist 263 ganger
Her er den orginale spiralen av noen oljerør.. en skikkelig pest og en plage å få på!
Her er den orginale spiralen av noen oljerør.. en skikkelig pest og en plage å få på!
Bilde499.jpg (246.24 kiB) Vist 262 ganger

 #182452  av kennethx
 
Er det bare bildet som lyger, eller ser det oljereturrøret ut som det nesten er klemt flatt? Om det er det så vil du jo fort få litt problemer med høyt oljetrykk i turbo?! Og da raser det jo fort...

 #182459  av jumbo
 
Neemi skrev:Noen som vil være med å gjette på hva som ryker i neste omgang? :lol:
Ok, hva er innsatsen? :twisted:

 #182464  av FireWalk
 
kennethx skrev:Er det bare bildet som lyger, eller ser det oljereturrøret ut som det nesten er klemt flatt? Om det er det så vil du jo fort få litt problemer med høyt oljetrykk i turbo?! Og da raser det jo fort...
Det er nok bildet som lyver. Det er ikke enden du ser der, det er den braketten med hull i som går opp, den som festes inn på blokka (samme festet som V braketten til downpipen festes i). Enden ligger under og litt lenger fremme. Selve røret er helt rundt, og faktisk noe større i enden enn resten av røret, der det går inn på gummi slangen som forbinder røret til bunnpanna. :)

 #182618  av kennethx
 
det var her jeg mente...men det er gjerne bildet som lyger
Vedlegg
rør.JPG
rør.JPG (20.85 kiB) Vist 656 ganger

 #182650  av FireWalk
 
kennethx skrev:det var her jeg mente...men det er gjerne bildet som lyger
Jepp.. Det er nok det, det er en 90 graders bøy der, men det er ikke flatt :) dårlig vinkel bildet er tatt fra bare.

Alt funker perfekt nå :) har vært på en lengre kjøretur nå, og ingen problemer. Oljenivå er stabilt og kjølevann-nivå er stabilt. Det er nesten for godt til å være sant. hehe :)

Kan endelig fortsette med prosjektet mitt nå.

 #182682  av sleeper
 
bra det ser ut til og funke da.. kansje du kan få kjørt resten av sommeren nå da.. :D

 #182765  av andre 1
 
Ja nå må det vel være på tide at Murphys lov takker for seg her , håper du får en problemfri sesong..............
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7