TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da ser det ut til at Supran mÃ¥ vike...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#191364  av @lpher

KK-ma70 skrev:Steike... frista litt med Supra nr2 ja... :wink:
:D Det kan jeg tenke meg ja...er liksom ikke nok med EN Lexus og EN Supra...du må ha ENDA EN Supra?! :D

#191365  av @lpher

Goose skrev: Gratis @lpher.
Takker :)
Goose skrev:
Nye IS2xx serien er meget stillig bil. IS250 vilel jeg sette ganske lege opp på lista. Ikke på topp fordi den har feil motor (min mening)
IS er aktuell ja...men for de av oss som ikke vinner i lotto til stadig...så er det IS250 som er tingen....IS350 blir for kostbar i norge...enda ;)
Goose skrev:
Tipper at du "ikke er så fornuftig" ennå og spliter ny IS220d med 177hk diesel er ikke noe valg for deg men hos meg er den øverst på lista.
Nja...må nesten prøve IS220 før jeg utaler meg...meeeen....jeg må innnrømme at jeg er lite lysten på noe med mindre enn 6 sylindere ihvertfall! :D
Goose skrev:
Ellers de GS modelene du nevner.
Bingo...300hk i GS400...det bør jo fungere greit liksom :)
Goose skrev:
RXen er ikke så tøff som resterende.
Nja...synes faktisk ikke mk'en er helt borte jeg...men mk1 begynner å vise alderen by now...dessverre...
Goose skrev:
Forstår at du er ute etter en familie recer, for ellers så kunne du ha kikket på LandCruiseren som er meget tøff familie bil.
Har kikket på det...men de er såpass kostbare (og tung) at det blir itilfellet en noe eldre (enn fks GS) bil...med litt for høy traktor-faktor på interiøret! :D
Goose skrev:
Ble mye diesel prat her, men etter å ha skiftet fra 1,8 143hk bensin til 1,4 90hk diesel vil jeg aldri kjøpe noe som går på bensin.Men det blir nok litt anerledes overgang fra Supra med masse hk enn fra celica med kun 143hk.
Men min mening: DIESEL ER TINGEN! 8)
Yepp...har du kjørt Supra med automat...med 330hk++/440nm++....og skal begynne å kjøre 4-sylindra bil med sekstrinnskasse igjen...med moderat antall hester...så tror jeg de fleste vil føle seg litt snytt? ;)

#191374  av Castrol TTE

Gratulerer som kommende barnefar.... :D Hadde enda prisene på bil vært på svenske nivå, hadde du kansje kunne beholdt GODBILEN :( Hadde tross fått en ganske ny bil til det man må gi for GAMMEL bil her i landet...... Uansett Lykke til på BILJAKT!! :D

#191375  av Goose

Jupp kanskje det blir vel stor overgang men 177hk diesel med 400Nm er ikke ille det til å være en 2.2 V4 motor. Synes deter bra jeg..

Og annen positiv ting er at du kan alltid chipe bilen + at den sluker ikke bensin.

Kasnkje penge besparelsen er ikke noe du tar hensyn til men jeg ved å gå fra 1,8l 143 hk vvti til 1,4l 90hk d4d sparer 13 000 kr på drvstoff i året med samme kjørelengde. 13 000 = fin ferie det. eller med gadgets til bilen :lol:

#191380  av TOYPARTS

@lpher skrev:
TOYPARTS skrev:innbytte på caldina? 8)
Tempting ;) Meeeen..jeg tror madammen fikk nok av å være passasjer på venstresiden UTEN ratt da vi var på kypros i sommer! :D
Denne er venstrerattet, er jo en norsk bil som er bygget om vet du :wink: :wink:

#191401  av Goose

TOYPARTS skrev:
@lpher skrev:
TOYPARTS skrev:innbytte på caldina? 8)
Tempting ;) Meeeen..jeg tror madammen fikk nok av å være passasjer på venstresiden UTEN ratt da vi var på kypros i sommer! :D
Denne er venstrerattet, er jo en norsk bil som er bygget om vet du :wink: :wink:
Du må si til han: Norges eneste Avensis med 4x4 og 3S-GTE så vil han nok sjønne hvem bil du snakker om :)

#191411  av Zepticon

Goose skrev:
TOYPARTS skrev:
@lpher skrev: Tempting ;) Meeeen..jeg tror madammen fikk nok av å være passasjer på venstresiden UTEN ratt da vi var på kypros i sommer! :D
Du må si til han: Norges eneste Avensis med 4x4 og 3S-GTE så vil han nok sjønne hvem bil du snakker om :)
Og baksetet må trekkes i plast siden hurtige akselerasjoner har uheldige bivirkninger på små barns fordøyelsessystem. :wink:
 #191436  av jumbo

@lpher skrev:Truth is...jeg og madammen har forsøkt å bli foreldre ei stund her nå...og det ser ut til at vi er godt på vei til å klare det ;)
Synd med Supraen men over til det viktigste.... GRATULERER!

#191442  av TOYPARTS

Goose skrev:
TOYPARTS skrev:
@lpher skrev: Tempting ;) Meeeen..jeg tror madammen fikk nok av å være passasjer på venstresiden UTEN ratt da vi var på kypros i sommer! :D
Og godkjent 8) 8) :shock: :shock:

#191456  av @lpher

Castrol TTE skrev:Gratulerer som kommende barnefar.... :D Hadde enda prisene på bil vært på svenske nivå, hadde du kansje kunne beholdt GODBILEN :( Hadde tross fått en ganske ny bil til det man må gi for GAMMEL bil her i landet...... Uansett Lykke til på BILJAKT!! :D
Thanx :)

#191457  av @lpher

Goose skrev:Jupp kanskje det blir vel stor overgang men 177hk diesel med 400Nm er ikke ille det til å være en 2.2 V4 motor. Synes deter bra jeg..

Og annen positiv ting er at du kan alltid chipe bilen + at den sluker ikke bensin.

Kasnkje penge besparelsen er ikke noe du tar hensyn til men jeg ved å gå fra 1,8l 143 hk vvti til 1,4l 90hk d4d sparer 13 000 kr på drvstoff i året med samme kjørelengde. 13 000 = fin ferie det. eller med gadgets til bilen :lol:
Som sagt...4 sylindre blir litt i minste laget...uansett hvor stramt strikket er ;)
 #191786  av kennethx

@lpher skrev:
hugomidt skrev:hør med toyparts om han vil selge "avensisen" sin....
greit bagasjerom, bra med motor, 4 wd, kan ha takboks i mathcande farge..... sabla fin farge..
en ekte "sleeper"....
Som tidligere nevnt...må nok nesten ha LHD-bil ;)
Den ER LHD ;) Avensis, LHD, 4wd, 265hk (originalt fra cadlina motor ;))

Men har du feit lommebok hadde jeg gått for en GS450h :D Eller RX400h om du er mer "suv" typen ;) Snilt drivstoff forbruk, og heftig akselerasjon. :) Digger denne hybrid løsningen :)

JA og gratulerer med ehhum.. fosteret ;D
 #191900  av @lpher

kennethx skrev: Den ER LHD ;) Avensis, LHD, 4wd, 265hk (originalt fra cadlina motor ;))
Fikk med meg det ja...men det er fremdeles 2 sylindere for lite til å være interesant da ;)
kennethx skrev: Men har du feit lommebok hadde jeg gått for en GS450h :D Eller RX400h om du er mer "suv" typen ;) Snilt drivstoff forbruk, og heftig akselerasjon. :) Digger denne hybrid løsningen :)
SÃ… fet er nok ikke lommeboka nei :)
kennethx skrev: JA og gratulerer med ehhum.. fosteret ;D
Takker ;)