TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Gt4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#192616  av Andy_Celica

guffen85 skrev:
Tomera skrev:Kan jo anbefale deg å montere grovere eksos, 3'' fra hks er ett populært valg. Ellers er jo også 3'' DP (DownPipe) også en bra ting som gjir motoren litt ekstra pusterom! Åpent luftfiler og oppjustering av turbotrykk hjelper også bra på! Da vil du ligge rundt 260 hk muligens ved 1 bars trykk vil jeg tro, så kan du jo kjøpe kraftigere turbo osv!

kan jeg skru opp trykket nå som den er helt orginalogså uten problem??
så har jeg hørt noe at man kan montere noe som gjør at truboen blir smørt etter man setter fra seg bilen en liten box eller noe i den duren noen som vet noe om det.????
downpip???? hehe :shock:
Du tenker på en turbotimer? Den fungerer som et relle, si du stiller den f.eks på 1 minutt, 2 minutter eller auto da, så etter du tar ut nøkkelen av bilen vil bilen fortsette å gå, helt til turbotimeren da er ferdig med å telle ned. Du kan imidlertidig låse bilen og alt som normalt, eneste er at motoren fortsetter å gå til nedtellingen er ferdig :D

Downpipe erstatter da den org katalysatoren på bilen, det er den som går ned fra turbo og visdere til eksosen, det er vel det som hjelper mest effektvis for da får du en friere eksos og turbotryllet går automatisk opp, uten større modifikasjoenr vil da du ca ende opp med 220 hk, på en eller org bil!

#192623  av gt4 carlos saintz

Den boksen er sikkert ein turbotimer.
Den reknar ut kor lenge bilen bør kjøle seg ned etter du har brukt den.
Da vrir du rundt nøkkelen og låser biler og går. Da sløkker bilen seg når turbotimeren har telt ned utrekna tid.
Kostar fra 1000 og oppover.
Pleier vere andre finesser som o-201 og 0-402 meter. og speedometer og turtall og voltmetre og diverse inni den.

Down pipe går fra turboen og ned til resten av eksosanlegget under bilen.
Her ligg katalysator. Denne er ganske trang original. Vart bedre bil etter montering av den:) Har på e-bay for ca 1000 kr.

#192719  av guffen85

noen som vet om noen plasser med bremse benk jeg kunne fått fiksa litt på hk i bilen da??

#196157  av Helmer

guffen85 skrev:noen som vet om noen plasser med bremse benk jeg kunne fått fiksa litt på hk i bilen da??
http://www.tefracing.no/

Jeg skal dit å bremse og justere min i vinter...

Det ligger mellom Kongsberg og Larvik.

#196162  av TheStig

gt4/CS har uten tvil verdens beste girkasse i sin prisklasse. Du må helt opp til WRX STI som koster 400.000,- + for å finne en lignende kasse.

Mazda 323 gtx/r, sunny gti-r, subaru gt/wrx tom 2003 osv osv er som smør å regne i forhold til celica kassen.. Bare pass på å ta vekk slakket i drivverket med handbrekket om du vil spinne løs på asfalt

#245944  av bluesmoke

guffen85 skrev:
Andy_Celica skrev:Den var jo fin da :D Så ganske strøken ut oxo :D
ja så håper gleder meg til å kjøre den fra oslo å hjem til kjære arendal til helga:D men må kanskje ha noe mere hk i den. å anlegg er det heller ikke er bare kasset radio spiller i den så må fikse litt der også

er du fra arendal ? jeg har nettopp kjøpt en gt4 å kommer fra tvedestrand hvordan ser bilen din ut da ? så jeg vet vist jeg ser den på
e-18 i 200+ he he

#245985  av Tomera

bluesmoke skrev:
guffen85 skrev:
Andy_Celica skrev:Den var jo fin da :D Så ganske strøken ut oxo :D
ja så håper gleder meg til å kjøre den fra oslo å hjem til kjære arendal til helga:D men må kanskje ha noe mere hk i den. å anlegg er det heller ikke er bare kasset radio spiller i den så må fikse litt der også

er du fra arendal ? jeg har nettopp kjøpt en gt4 å kommer fra tvedestrand hvordan ser bilen din ut da ? så jeg vet vist jeg ser den på
e-18 i 200+ he he
Bilen hans går på Mo i Rana nå :D

Den ser slik ut:
Vedlegg
DSC00289.JPG
DSC00289.JPG (312.81 kiB) Vist 956 ganger

#245990  av guffen85

Tomera skrev:
bluesmoke skrev:
guffen85 skrev: ja så håper gleder meg til å kjøre den fra oslo å hjem til kjære arendal til helga:D men må kanskje ha noe mere hk i den. å anlegg er det heller ikke er bare kasset radio spiller i den så må fikse litt der også

e-18 i 200+ he he
Bilen hans går på Mo i Rana nå :D

legger ut bilder overalt nå du. hehe men den er blitt utrolig pen med alt du har gjort med den.
må kommer meg til mo i rana neste år på treff rekker ikke dette åre :( så du må ha bilen 1 år til så jeg får sett den live ;)

Den ser slik ut:

#246151  av bluesmoke

TheStig skrev:gt4/CS har uten tvil verdens beste girkasse i sin prisklasse. Du må helt opp til WRX STI som koster 400.000,- + for å finne en lignende kasse.

Mazda 323 gtx/r, sunny gti-r, subaru gt/wrx tom 2003 osv osv er som smør å regne i forhold til celica kassen.. Bare pass på å ta vekk slakket i drivverket med handbrekket om du vil spinne løs på asfalt

er det samme kasse i vanlige gt4 som cs. jeg har lurt veldig på hvordan gir og driverk er på celica gt4 90mod da jeg har nettopp anskaffet meg en slik. så di kassene i min gt4 skal altså være bra?

mvh

bluesmoke

#246205  av Tomera

bluesmoke skrev:
TheStig skrev:gt4/CS har uten tvil verdens beste girkasse i sin prisklasse. Du må helt opp til WRX STI som koster 400.000,- + for å finne en lignende kasse.

er det samme kasse i vanlige gt4 som cs. jeg har lurt veldig på hvordan gir og driverk er på celica gt4 90mod da jeg har nettopp anskaffet meg en slik. så di kassene i min gt4 skal altså være bra?

mvh

bluesmoke
Ja det er samme kasse, så fremt din bil ikke er en tidlig JDM utgave.
bombesikker girkasse så lenge man behandler dem som normalt :)