TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vinterprosjekt - j-spec er i gang..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#23759  av PwRmAd

Samco er laget i UK, og en kan få i komplette motorsett fra http://www.turbohoses.com i statene, begge firmaene leverer håndspunnede slanger av beste kvalitet.

#23865  av TomG

MR2turbo skrev:takk, takk :) I dag har innsugsmanifolden stått for tur men skal tune opp den litt til i morra..
:wink:
Hei Markus, en ting du muligens skulle tenke på, i forhold til insugs manifolden, om det ikke er en gen3 da, er extrude hoone...få til jevn luft levering i alle rørene....

Men om du har en gen3 så er det en ny manifold som er NOE bedre.

T

#23879  av MR2turbo

Det er en gen 3 og den matchet såpass bra mot blokka at det ikke var noe vits i å match-porte den :) så nå står den på motoren..

#23954  av Zz24hours

Damn Markus

man er jo overhovedet ikke misundelig på dig :shock:

Jeg har vist forsømt at kigge forbi en gang imellem, en dejlig første tråd at starte på, glæder mig til at se bilen igen

.. ikke at jeg dog fatter du skulle bytte den anden motor :wink:

#23955  av chris

Zz24hours skrev:Damn Markus

Jeg har vist forsømt at kigge forbi en gang imellem, en dejlig første tråd at starte på, glæder mig til at se bilen igen

NÃ¥r blir Carinaen ferdig da? ;)

#23957  av Zz24hours

chris skrev:

:oops:

motoren står derhjemme i garage, uten turbo - men det kommer. Etter jeg køpte den har min kæreste og jeg dog også køpt et hus som skal renoveres - så det har 1. prioritet over bilen :cry:

ydermere skal bilen til syn før vinter 2004, så jeg vet inte om jeg vil bytte 3SFE -> 3SGTE inden da ..

men det skal nok komme alt sammen :twisted:

må vist hellere ændre signaturen lidt :wink:

#23961  av chris

Zz24hours skrev:
chris skrev:

:oops:

motoren står derhjemme i garage, uten turbo - men det kommer. Etter jeg køpte den har min kæreste og jeg dog også køpt et hus som skal renoveres - så det har 1. prioritet over bilen :cry:

ydermere skal bilen til syn før vinter 2004, så jeg vet inte om jeg vil bytte 3SFE -> 3SGTE inden da ..

men det skal nok komme alt sammen :twisted:

må vist hellere ændre signaturen lidt :wink:
Gleder meg til den blir ferdig jeg. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves vet du ;)
Men skjønner at hus har 1.pri ;)

#24010  av MR2turbo

morn, sørensen ;)

Jeg tror at det blir enda bedre med den nye moteren ;)

Så dere har kjøpt hus? Det blir nok tid til å bytte motor etterhvert uansett :D
Jeg reiser forresten antagelig til Danmark til førstkommende weekend, skal ned og hente et par motorer :P

Forresten har fått bytta reg.reim og montert på innsug, TB, toppdeksel og ny termostat nå.. så det går litt fremover. :)
her er ett par oppdaterte bilder... :)
Vedlegg
111103.jpg
111103.jpg (72.17 kiB) Vist 1429 ganger
111103..jpg
111103..jpg (75.04 kiB) Vist 1429 ganger

#24011  av chris

MR2turbo skrev:morn, sørensen ;)

Jeg reiser forresten antagelig til Danmark til førstkommende weekend, skal ned og hente et par motorer :P

Forresten har fått bytta reg.reim og montert på innsug, TB, toppdeksel og ny termostat nå.. så det går litt fremover. :)
Ser ut til å bli nyyyydelig den motoren der!!

Men.. ENNÃ… ET PAR MOTORER ?!?! :D :shock:

#24018  av Zz24hours

MR2turbo skrev:morn, sørensen ;)

:shock: flere motorer!!! .. du er jo gal, tossede normand :D Altså denne weekend, 13-15/11? Det er vel i Jylland igen, lidt svært bare lige at køre derover for mig

Ja, der skal nok blive tid til bilen igen på et tidspunkt, men godt og vel hele huset bliver lavet om, flyttet vægge, nyt køkken, soveværelse, stue - mange ting og meget arbejde :lol: .. når jeg engang har pengene til det skal jeg have lavet et ordenligt værksted også (der er 3.000 kvm grund) så jeg kan rode med Carinaen :wink:

#24048  av erling

MR2turbo skrev:

Forresten har fått bytta reg.reim..
Du fikk den med en tann mindre enn 2.gen da eller?
Zz24hours skrev: :shock: flere motorer!!! .. du er jo gal, tossede normand :D
Tror han har dem i frokostblandinga på kvisten.. :wink:

#24065  av MR2turbo

Christian, jeg får ikke reist til danmark alikevel.. :roll: Måtte reist alene og så kom det andre ting i veien.. men skal helt sikkert nedover senere ;)
Lykke til med huset ditt, da :D blir sikkert meget bra ;)

Denne gangen var det ikke motorer til meg selv, men jeg skule kun hente for noen andre.. :)

Har enda ikke spist opp de to jeg har :mrgreen:

Chris, håper det :P

#24079  av PwRmAd

Hei Markus, hur e leget? Kan du ringe meg på lørdag eftan, så vi ordner med henting på flyplassen?

Pakker sakene og reiser hjem i mårra, snadder det 8)

#24101  av MR2turbo

Hei Chris. Gleder meg veldig til å reise nå, jeg :D
prøvde å ringe i dag, men da ringer jeg deg på lørdags ettermidda'n...

God tur hjem.

Fikk bov'en til ny-motoren i hus i dag og.. den er brukt men ser veldig bra ut.. Skal bli masse PSSSHHHHHH!! til våren :twisted:
Vedlegg
Blitz_s_s.jpg
Blitz_s_s.jpg (65.39 kiB) Vist 1345 ganger

#24110  av Dalan

MR2turbo skrev:Hei Chris. Gleder meg veldig til å reise nå, jeg :D
prøvde å ringe i dag, men da ringer jeg deg på lørdags ettermidda'n...

God tur hjem.

Fikk bov'en til ny-motoren i hus i dag og.. den er brukt men ser veldig bra ut.. Skal bli masse PSSSHHHHHH!! til våren :twisted:
Dæven, ser ut som den trompeten jo! :shock:
Blir nok mye PSSSHHH :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11