Det som er interessant er at C02 utslipp har blitt allment godtatt som årsak til global oppvarming, uten at dette har noen som helst rot i sannheten.
IPCC (International Panel for Climate Control) fremsatt av FN er rett og slett ikke noe annet en miljø-mafia som styrer folket i poiltisk ønsket retning.
IPCC sier at de har 2500 anerkjente klimaforskere i ryggen, mens sannheten er at over halvparten av disse har blitt tatt med i listen mot sin vilje, og har blitt truet med å bli fratatt forskningsstøtte hvis de nekter å gå god for klimarapporten!
Både BBC News og Newsworld har lager 2 dokumentarer som omhandler den politiske svindelen CO2 som skyld i global oppvarming egentlig er. (Hvis noen har interesse av å se de laster jeg de gjerne opp på min server)
Menneskapt C02 utslipp står for kun 1,8 % av alt C02 utslipp i verden og biler generelt står kun for en brøkdel av dette igjen.
Å limitere farten på biler for å "spare miljøet" må rett å slett være et av de dummeste forslagene jeg noensinne har hørt. Jeg kunne skjønt det hvis et slikt forslag ble fremmet for å bedre traffikksikkerheten og få ned dødstallene, men for å forurense mindre?Nei, det blir rett og slett for dumt...
Artig fakta 1:
All annerkjent klimaforskning viser at C02 slett ikke er årsak til global oppvarming. Økt C02 gir ikke mer varme, heller tvert om. Varmere klima gir økt produksjon av C02 fra naturen.
Artig fakta 2:
"Alle" snakker om at vi må passe oss for at temperaturene stiger grunnet global oppvarming, mens sannheten er at vi historisk sett slettes ikke er inne i en varm periode. Senest på midten av 1800-tallet var det mye varmere enn det er nå, og da hadde de jo fint lite biler og industri som slapp ut C02.
Artig fakta 3:
IPCC hevder jo at hvis temperaturene øker, så vil vannstanden øke og flere land og øyer vil forsvinne.
Maldivene blir nevt i klimarapporten som ekstremt utsatt. Det som er morsomt er at en professor fra Universitetet i Stockholm som er en ledene forsker på Maldivene kan konstantere at vannstanden der har sunket med godt over 1,2 meter siden 1970!! Maldivene er rett og slett på vei opp av havet, og ikke motsatt...(!)
Artig fakta 4:
En annen påstand fra IPCC er at økt varme vil gi økt smelting av polene.
Dette medfører heller ikke riktighet.
For det første, det har aldri vært noe issue at polene(les: flertall) smelter, kun arktis og ikke antarktis (Nord og syd hvis noen skulle være i tvil)
Økt varme gir jo som kjent effekten økt vannfordampning, som igjen gir økt nedbør, og hvor faller mestenparten av jordas nedbør? Nemlig, på nord og sydpolen, og sydpolen i større grad enn noe annet.
La oss lage et eksempel:
Jordas temperatur øker med hele 10 grader celsius(ifølge IPCC vil en økning på 4,2 grader være katastrofalt)
Hva skjer? Jo, vi får en enormt økt nedbør som igjen faller ned på nettopp sydpolen, og hva skjer da? Vi får MER is! MER!!!!! Dvs. økte temperaturer faktisk vil gi oss større poler! Ganske motstridene til den propagandaen vi blir matet med av dagens politikere eller hva? Men all anerkjent forskning viser dette.
Så ja, vi burde jo helt klart kjøre mindre bil, og ikke minst strupe toppfart.
Kewit Buddy til alle! (But wait, kraftproduksjon produserer da C02?)
Jeg skal forøvrig nevne at jeg langt i fra er noen motstander av å gjøre biler mer miljøvennlig, og forurensning er i seg selv en uting.
Men, jeg syntes det blir helt galt når vi blir foret av politikere med usann propaganda som rett og slett ikke henger på greip. Da må noen sette ned foten...
Støtter forøvrig forslaget om å totalforby alle amerikanske biler...men det er jo av helt andre grunner