TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sportsbiler skal forbys? edit: nÃ¥ med link... :P

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#249618  av BrennaRacing

Ta foreksempel Lamborgini Diablo...Hvis man finner en sånn til salgs på internett så har vel de fleste bilene har blitt kjørt utrolig lite..Hvis man kjører en Lambo 1000 km i året, så forurenser nok den endel mindre enn feks en Avensis som går 20 000 km i året...Idiotisk forslag..

Er som Th4Ghost sier: At de begynner nok i feil ende...Hvis 10% av utslippene er på grunn av biler så er det en hel haug av andre ting som man kan forbedre som helt sikkert er lettere...

#250396  av k_one

Det som er interessant er at C02 utslipp har blitt allment godtatt som årsak til global oppvarming, uten at dette har noen som helst rot i sannheten.
IPCC (International Panel for Climate Control) fremsatt av FN er rett og slett ikke noe annet en miljø-mafia som styrer folket i poiltisk ønsket retning.
IPCC sier at de har 2500 anerkjente klimaforskere i ryggen, mens sannheten er at over halvparten av disse har blitt tatt med i listen mot sin vilje, og har blitt truet med å bli fratatt forskningsstøtte hvis de nekter å gå god for klimarapporten!
Både BBC News og Newsworld har lager 2 dokumentarer som omhandler den politiske svindelen CO2 som skyld i global oppvarming egentlig er. (Hvis noen har interesse av å se de laster jeg de gjerne opp på min server)
Menneskapt C02 utslipp står for kun 1,8 % av alt C02 utslipp i verden og biler generelt står kun for en brøkdel av dette igjen.
Å limitere farten på biler for å "spare miljøet" må rett å slett være et av de dummeste forslagene jeg noensinne har hørt. Jeg kunne skjønt det hvis et slikt forslag ble fremmet for å bedre traffikksikkerheten og få ned dødstallene, men for å forurense mindre?Nei, det blir rett og slett for dumt...

Artig fakta 1:

All annerkjent klimaforskning viser at C02 slett ikke er årsak til global oppvarming. Økt C02 gir ikke mer varme, heller tvert om. Varmere klima gir økt produksjon av C02 fra naturen.

Artig fakta 2:

"Alle" snakker om at vi må passe oss for at temperaturene stiger grunnet global oppvarming, mens sannheten er at vi historisk sett slettes ikke er inne i en varm periode. Senest på midten av 1800-tallet var det mye varmere enn det er nå, og da hadde de jo fint lite biler og industri som slapp ut C02.

Artig fakta 3:

IPCC hevder jo at hvis temperaturene øker, så vil vannstanden øke og flere land og øyer vil forsvinne.
Maldivene blir nevt i klimarapporten som ekstremt utsatt. Det som er morsomt er at en professor fra Universitetet i Stockholm som er en ledene forsker på Maldivene kan konstantere at vannstanden der har sunket med godt over 1,2 meter siden 1970!! Maldivene er rett og slett på vei opp av havet, og ikke motsatt...(!)

Artig fakta 4:

En annen påstand fra IPCC er at økt varme vil gi økt smelting av polene.
Dette medfører heller ikke riktighet.
For det første, det har aldri vært noe issue at polene(les: flertall) smelter, kun arktis og ikke antarktis (Nord og syd hvis noen skulle være i tvil)
Økt varme gir jo som kjent effekten økt vannfordampning, som igjen gir økt nedbør, og hvor faller mestenparten av jordas nedbør? Nemlig, på nord og sydpolen, og sydpolen i større grad enn noe annet.
La oss lage et eksempel:
Jordas temperatur øker med hele 10 grader celsius(ifølge IPCC vil en økning på 4,2 grader være katastrofalt)
Hva skjer? Jo, vi får en enormt økt nedbør som igjen faller ned på nettopp sydpolen, og hva skjer da? Vi får MER is! MER!!!!! Dvs. økte temperaturer faktisk vil gi oss større poler! Ganske motstridene til den propagandaen vi blir matet med av dagens politikere eller hva? Men all anerkjent forskning viser dette.

Så ja, vi burde jo helt klart kjøre mindre bil, og ikke minst strupe toppfart.
Kewit Buddy til alle! (But wait, kraftproduksjon produserer da C02?)

Jeg skal forøvrig nevne at jeg langt i fra er noen motstander av å gjøre biler mer miljøvennlig, og forurensning er i seg selv en uting.
Men, jeg syntes det blir helt galt når vi blir foret av politikere med usann propaganda som rett og slett ikke henger på greip. Da må noen sette ned foten...

Støtter forøvrig forslaget om å totalforby alle amerikanske biler...men det er jo av helt andre grunner ;)

#250433  av sindrejl

de dokumentarene vil jeg gjerne se! Skjønte det bare var politisk fjas alt sammen.

#250856  av k_one

Her er linken til The Great Global Warming Swindle
Måtte legge den ut på Sendspace, da serveren min var litt kranglete.
Har også komprimert lyd og bilde en del så det ikke skulle ta sinnsykt mye plass. Hvis noen absolutt vil se den i full oppløsning så lar jo det seg selvfølgelig ordne også...
Den neste filmen kommer straks!
Sist redigert av k_one den 05 jul 2007 01:45, redigert 1 gang totalt.

#250869  av sindrejl

thank you! gleder meg til å se :P

#250897  av 4A-GE

Dette blir spennende å myse gjennom etter jobb. :)

#250979  av perchr

Veldig interessant.. Så nettopp The Great Global Warming Swindle nå, og må si det var veldig tilfredsstillende...

Gleder meg til å se Global Warming Doom i morgen!

#251116  av k_one

Jeg fikk en sånn "hah, det var det jeg visste" opplevelse når jeg så de.
Politikere og propaganda burde forbys..hehe

#251126  av Thomas S

Hmm Ville no sagt det er fler "vanlige" biler enn sportsbiler. Samler du alle vanlige bil tipper eg de forurenser en gooood del mer en sportsbilene :lol:

#251130  av jumbo

Å påstå at sportsbiler generelt er en faktor i miljøproblematikken er like idiotisk som de som påstår at formel 1 er et stor miljøproblem fordi bilene slipper ut 10x så mye CO2 som vanlige biler gjør... At det finnes ca 100 av disse bilene i verden, samt at de har en total årlig kjørelengde som i den store sammenhengen tilsvarer null og niks er noe de elegant "glemmer"

For all del, alle små bidrag er jo deler av det totale problemet, men det er da langt viktigere å fokusere på de store faktorene og ikke de som har et så latterlig lite volum at de ikke synes i den store totalen i det hele tatt.

#251155  av Th4 Ghost

jumbo skrev:Å påstå at sportsbiler generelt er en faktor i miljøproblematikken er like idiotisk som de som påstår at formel 1 er et stor miljøproblem fordi bilene slipper ut 10x så mye CO2 som vanlige biler gjør... At det finnes ca 100 av disse bilene i verden, samt at de har en total årlig kjørelengde som i den store sammenhengen tilsvarer null og niks er noe de elegant "glemmer"

For all del, alle små bidrag er jo deler av det totale problemet, men det er da langt viktigere å fokusere på de store faktorene og ikke de som har et så latterlig lite volum at de ikke synes i den store totalen i det hele tatt.
om vi har et problem i det hele tatt da. Som de sa i den ene filmen, for 200 år siden så var det så kaldt at elva i london frøs over, og litt senere enn det igjen så var det mye varmere enn det er i dag.

#251169  av Thomas S

Tror i grunnen ikke på det problemet. De har jo ikke håndfaste bevis så :roll:

#251181  av hovik

Dette er symbolpolitikk for å sanke stemmer. Slik som folk flest er blitt hjernevasket nå om dagen vil jeg tro over 50% faktisk ville støttet et slikt forslag ( Det gjelder definitivt ikke på dette forumet ).

Personlig setter jeg pris på et litt varmere klima, og prøver å legge opp hver dag for å maksimere mitt CO2 utslipp.

Det som derimot er skummelt er miljøgifter som PCB, dioksiner, etc.