GT-Stian skrev:Hei! Ny her...
Har noen noe å utsette på targataket som er på noen av MKIV'ene? Er det vanskelig å få tak i en bil med slik "tak" ?
Fint å ha om sommern
I USA skal 'alle' ha hardtop fordi de er mest sjeldne...i England hvor begge typer er like lette/vanskelige å få tak i, så er det targan som er tingen ser det ut til...
Targatak er nok enklest å få tak i i Europa ja...jeg tror faktisk ikke hardtop var en opsjon i Europa...i might be wrong though..
Supra Targa er bare helt konge om sommeren...trust me on this!

Vekker en del oppmerksomhet også ja
Prisen du må betale er....at targa utgaven er nesten 100kg tyngre...
GT-Stian skrev:
Hvordan er bensinforbruket? Er den glad i suppe?
Veldig aktiv: rundt 2.0liter pr. mil. (banekjøring etc.)
Aktiv: 1.4 - 1.7liter pr. mil
Normal blandet kjøring: 1.2 - 1.3liter pr.mil
Med svigermor i bilen/langtur: Nesten ned mot literen pr. mil
GT-Stian skrev:
Er kanskje ikke så mange med Supra MKIV her, men hva betalere dere i forsikring?
No comment...skal skifte i Februar

...det skal ihvertfall være 5 mkIV eiere her
GT-Stian skrev:
Mener jeg har lest et sted at den gjør 310 km/t på 5. gir!? (Manuell kasse) Stemmer dette? Hva gjør den da på 6.?
Ikke så veldig vesentlig for bilen, men bare lurer...
Alle Europeiske Supras skal være sperret på 250kmt fra fabrikk.
Men jeg mener å ha sett 285-290kmt som oppgitte delimited topphastighet. Om det var med 6trinns eller automat vites ikke....
Høyere topphastigheter er ikke helt uvanlig på trimmede biler med 'uprated' girkasse...
GT-Stian skrev:
Hvor mye tåler drivverk o.l?
Gir
Auto: God for nesten 450-500hk i følge de fleste 'supra-tuners'...
MEN denne SKAL kun ha Toyota-trans. olje...viktig!
Manuell:
6-trinns Getrag kasse...denne er bygd for å tåle MYE juling...ser ofte 600-700hk uten forsterkninger i kassen.
Bakaksling:
Jeg for min del har ikke hørt om ETT eneste tilfelle der en bakaksling har gått heden...på en original bil ihvertfall

Det sies at den skal tåle 700-800hk før oppgradering er et must
Her har Euro Supran en aldri så liten fordel...bakakslingen er oljeavkjølt...noe som US-utgaven mangler.
(MEN...igjen...det er ikke vanlig at disse raser på USA-biler heller

)
GT-Stian skrev:
Er det ellers noe noen vil tilføye er det bare å skrive! 
Bare spørr du om det er mer du lurer på...
@lpher