TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvilke Turbomodeller er egentlig best ?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #256328  av Mr2 Mk2
 
originalt skal det være 0,82-1,15 ifølge boken,men tror ingen ligger over 1.0bar originalt :? Jeg personlig ville ikke kjørt så høyt trykk med de modsene du har i signaturen hvertfall.

 #256329  av marlboro1310
 
og du lader?om jeg kan spørre? :D

 #256330  av Mr2 Mk2
 
marlboro1310 skrev:og du lader?om jeg kan spørre? :D
Kommer an på dagsformen ;) hehe nei men 90% av tiden lader jeg ca 0.8 og på bane etc 0.95 MEN nå er jeg pyse da :P

 #256331  av marlboro1310
 
men 1,25 er ikke drøyt??har jo endel modifikasjoner på min motor,større IC OG rør..Apexi`en eff.anl og HKSfilter...

 #256332  av Mr2 Mk2
 
marlboro1310 skrev:men 1,25 er ikke drøyt??har jo endel modifikasjoner på min motor,større IC OG rør..Apexi`en eff.anl og HKSfilter...
Tja, drøyt og drøyt...Tror ikke det er så mangen som ville anbefalt å kjørt 1.25 med original turbo til daglig :? leste en god del om dette da jeg monterte min motor, og fant vel egentlig ut folk mente at 1,1 skulle være den øvre grensen for "trygt og holdbart".Men såklart, dette er jo stort sett bare "internett fakta" :roll:
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 11 aug 2007 02:20, redigert 1 gang totalt.

 #256333  av marlboro1310
 
Hvilke turboer kan jeg kjøpe som passer bolt on og som ikke gjør at resten av motoren går til helvette da uten indre oppgraderinger...er en 3.gen motor jeg har da..

sånn for å kunne kjøre trykk oppimot 1,3-1,5b?

 #256334  av Mr2 Mk2
 
marlboro1310 skrev:Hvilke turboer kan jeg kjøpe som passer bolt on og som ikke gjør at resten av motoren går til helvette da uten indre oppgraderinger...er en 3.gen motor jeg har da..

sånn for å kunne kjøre trykk oppimot 1,3-1,5b?
Da må du nesten søke litt, men gt28rs skal holde til rundt 350rwhp f.eks.Men er lettere å ta et sikte på hvor mye hk du vil oppnå og ta det derfra.Har du målt effekt forresten?..Gå inn og les litt på http://www.mr2oc.com der kan du lese til krampen tar deg og mangen der som har byttet snurre.Men om du skal ha såpass høyt trykk bør du jo tenke på å gjøre oppgraderinger på innmaten ;)

 #256336  av marlboro1310
 
nei effekten er ikke målt...men med de oppgraderinger som er gjort i form av Power FCn,ICn,eff.anlegget og filteret samt ladetrykk på 1,25 i følge Rolf på TRS (som har bygd om bilen) kunne han grovt anslå effekten til rundt 270-280hk..
Han gav meg "garanti" forr at om jeg lot være å leke "ekspert" og å drive å stille inn her og der ville jeg ha driftsikker moro i mange år frem i tid.
Jeg sa også at jeg var svært interessert i driftsikkerhet...så rart skulle det være at han leverte noe som ikke kan holde til en kravstor bilkunde,eller? :? :lol:

 #256337  av Mr2 Mk2
 
marlboro1310 skrev:nei effekten er ikke målt...men med de oppgraderinger som er gjort i form av Power FCn,ICn,eff.anlegget og filteret samt ladetrykk på 1,25 i følge Rolf på TRS (som har bygd om bilen) kunne han grovt anslå effekten til rundt 270-280hk..
Vil tro du har endel mer effekt det, jeg hadde min på rulle da jeg fikk den på veien og da målte jeg 245 på hjul ved originalt trykk.på et annet run fikk jeg 266 på hjul men Boostcontrollern var såklart defekt på den tiden så er usikker på hvilket trykk det var for han regulerte med gassen så det ble mye lavere nm dette runnet.Dette var før ny ic og med restriktor i 3" eksosen. "jumbo" målte 263?ca på 1,1 bar og da var vel alt originalt uten dp og eksos mener jeg? :?

marlboro1310 skrev:Han gav meg "garanti" forr at om jeg lot være å leke "ekspert" og å drive å stille inn her og der ville jeg ha driftsikker moro i mange år frem i tid.
Jeg sa også at jeg var svært interessert i driftsikkerhet...så rart skulle det være at han leverte noe som ikke kan holde til en kravstor bilkunde,eller? :? :lol:


JEG sier ikke at han tar feil, det er fullt mulig at det fungerer helt topp. Er ingen verdensmester jeg,deler bare den oppfatning jeg har fått etter endeløse timer på internett :)

 #256362  av jumbo
 
marlboro1310 skrev:men 1,25 er ikke drøyt??har jo endel modifikasjoner på min motor,større IC OG rør..Apexi`en eff.anl og HKSfilter...

Det dreier seg jo mer om hvilke mods du har (eller burde ha) for å tåle kreftene - ikke for å oppnå de :wink:

 #256363  av jumbo
 
Mr2 Mk2 skrev:"jumbo" målte 263?ca på 1,1 bar og da var vel alt originalt uten dp og eksos mener jeg? :?
Jepp