TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt ceilica ST185 2.2L turbo prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #285796  av celica_st185

Gratulerer med fine tall :) Girkassen kommer an på hvordan du behandler den, men kan vare lenge den hvis den ikke blir utsatt for harde rivstarter og slikt... Hvilken clutch har du?
 #285833  av jorniolsen

celica_st185 skrev:Gratulerer med fine tall :) Girkassen kommer an på hvordan du behandler den, men kan vare lenge den hvis den ikke blir utsatt for harde rivstarter og slikt... Hvilken clutch har du?
Eg bygger bilen slik at eg kan bruke den... må ha muligheten til å lage litt røyk...
ingen søndagstur kjøring her...
har ikkje bestilt clutch enda.. men de blir vell ein 550Nm clutch...
eg ser FENSPORT selger et sett... men litt dyrt!!? noen som vet va rally gutta kjøre me?
er de noen som har prøvt me st205 kassa...? har hørt den tåler mer? eller? passer den foresten?

takker for alle positive tilbakemeldinger!!!!!!

alle gode tips her er gull vert!!
 #285875  av Magne

Du burde gå for en 2 plate clutch. Jeg og KennethX kjører/har kjørt med HKS twin plate. Holder 980nm. Tror også Sleeper kan gå god for at en singel plate ikke kommer til å holde i lengden.

Jeg bruker 205 kasse på min 185. Passer rett på den. Men er nok ikke noe sterkere, men har bedre sync ringer. Så raske girskift på høyt turtall går mye bedre, og sync ringene holder bedre.

Cusco RS diffen er helt rå! ;)
 #285936  av celica_st185

Mitt tips er at du sjekker ut http://www.greenline.jp Handla HKS sin twinplate clutch og cusco RS diff derfra. Gikk veldi rask når di først svarte på mail... Tollfritt og billig som bare d ;)
 #291813  av jorniolsen

etter ein liten pause fra prosjektet er de no fullt fokus på å få bilen ferdi igjen..
er godt i gang me lednings nette til de nye sprute.. rekner me å bli ferdi me den biten til helga.

foresten: har ryddet litt i verkstede... å fant ut at de kansje andre som har bruk for disse delene???
ta ein titt her: viewtopic.php?f=70&t=28528

legger ut noen bilder for dem som er interesert slikt...
Vedlegg
motor 8
motor 8
20080601_0418.JPG (1.65 MiB) Vist 1291 ganger
 #291847  av injee

Gratulera med flotte tall Jørn! Ser bra ut. =) Trenger jo større motor eg no når du kjeme på veien med denna ....
 #298267  av jorniolsen

Takker for posetive tilbakemeldinger :D

De er vell på tide med ein oppdatering.. de har ikkje skjedd så fryktli masse siden sist pga bytte av verksted og andre biler...
men litt blir jo altid gjort...jobber ein del med bilen nå før motoren skal i. med bremse system ( ABS no more )
og bensin tilførsel 2 stykk bosch 044 pumper bør levere nokk suppe... litt motiverende å se motoren så nerme bilen..
Vedlegg
IMG_5177.JPG
IMG_5177.JPG (1009.44 kiB) Vist 1279 ganger
 #298291  av kennethx

RÃ¥tt prosjekt :)

Prøvde meg på noe singel plate sinter, varte vel i ca 8 mnd :lol: Så byttet jeg til HKS GD Pro, twinplate, med det resultat at jeg knuste 2-3 bakdiffer og girkasser. (ene kassen raste som følge av at bakdiffen raste, de tåler ekstremt lite)

Byttet om til Cusco diff bak, og den er jeg veldig velidig fornøyd med. hekken spretter ut når du ber om det, og den har fått mye bank og juling, og fungerer fremdeles utmerket. HKS clutchen sine lameller var nedslitt etter ca 2 år, og jeg har nå satt inn en OS Giken Twinplate. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med den, den er minst like sterk som HKS GD Pro, men har noe som HKS'en ikke har, nemmelig fjæret senter. I tillegg har jeg satt inn en st205 kasse, og dette i kombinasjon håper jeg skal tåle litt mer, det er ikke tvil om at det er moment toppen når du sparker ut som tar knekken på kassen, og med fjæret senter vil denne toppen bli dempet litt. OS Giken clutchen så hakket grommer ut en HKS sin også, solide saker.

Ellers når det gjelder girkasse, så er det eneste jeg vet om som passer rett i innmat fra quaife i england eller c-one i japan. Quaife er nok bra saker, men det koster ikke bare sjorten, men også buksen :lol:

Får gi en lyd om du skal en tur til bergen en dag, må nesten få tatt denne nærmere i øyesyn :D
 #298458  av jorniolsen

på grunn av slank lomme bok så må eg ødelegge de originale driverket først...

foresten komt litt lengr i helga.. må si de er ein mile pel å få motor og gear sammen...
Vedlegg
IMG_5210.JPG
IMG_5210.JPG (1 MiB) Vist 1274 ganger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10