TTM skrev:
Btw, da jeg hadde 200sx'n, kjørte jeg sammen med en kompis som hadde en supra tt med automat, og BPU (Basic Performance Upgrade) og da vi dro på samtidig, dro bilene stort sett helt likt. Sånn bare for å ta en sammenligning.
Kjenner igjen den....min Supra var BPU...og en kompis av meg hadde s14 hvor "strikket var stramma en del" ...og han holdte meg godt til 80-90kmt. MEN...i høyere hatigheter en dette så var det ikke så mye 14'en hans kunne stille opp med
måtte bare klistre inn den før jeg pratet videre, den sier noe da:P
Uansett..700hk på orginal innmat, å dette holder?? synes det høres brutalt ut!
Men vi kan vel alle være enig i at en orginal supra høres å ser mye grommere ut en S13, etter min smak iværtfall, det er noe ekstra med den..noen som kan liste opp noen handye funsjoner som supra har og ikke S13 har? hehe..
Leste også litt opp å ned på forumet her, hva er det med "uekte" JDM supraer er for noe? vet foresten ikke hva JDM er men vet det er noe til Nissan og osv. Jeg mener, den er vel ikke akkurat uekte? har den ikke toyota motor, interiør, chassi og understell? det er vel ikke akkurat som AC cobra replika med kun cobra chassi å for eks jaguar motor og understell?
FS-Styling.no skrev:Dette har vel litt med HK vs. PS? Mener det er forksjell på HK og PS.... eller?
Tror ikke det. HK= Hestekrefter, PS= Pferd starke, som betyr hestekrefter på tysk.
Kan vell også ta med i denne tråden at driverket til supraen er utrolig solid. Når man trimmer andre biler, må man bytte girkasse, diff, osv, men på supraen trenger man ikke bytte drivverk i det hele tatt. Det har jo sine begrensninger det og, men det holder værtfall lenge.
Forskjellen ligger i om effekten er målt etter DIN standard eller SAE standard.
DIN, Deutsches Institut für Normung, er det tyske institutet for stadardisering.
SAE, Society of Automotive Engineers, er et eldre standardisering system som Amerikanerne bruker.