TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til bremser.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #323680  av Tfan

inzane2012 skrev:hvilket merke var det på dette rep kittet??
Hørte ikke åssen merke det var. Hvordan det?
 #323692  av inzane2012

Tfan skrev:
inzane2012 skrev:hvilket merke var det på dette rep kittet??
Hørte ikke åssen merke det var. Hvordan det?
bare lurte på om det var samma som jeg kjøpte :) jeg hadde store problemer med å få festa den ene pakningen på den glideren som liksom sitter fast, er en pakning med en metall ring rundt seg på bunnen som skal nedi ett hål i selve kalipperen, og den som fulgte med i rep kitet mitt var det ikke sjangs i havet å få nedi, så endte opp med å smøre ett tynt lag med silikon nedi hålet og sette på plass den gamle igjen da den nye pakningen ble bøyd så mye under forsøket at den ikke var til å redde...
 #323715  av FireWalk

Det var bra. man bør alltid overhale beremsene på begge sider om man først gjør det for å unngå ujevn bremse effekt. :)
 #323784  av Tfan

Henta rep-kittet idag. Budweg het merket. Kjøpte også cardic verktøy til og presse ned igjen stempelet. Jeg har brukt kobber pasta før, men det er for seigt i gliderne så kjøpte "bremsezylinder-paste". Denne er mye bedre som gjør så gliderne går smooth :wink:

Jeg tok av calipperen ikveld. Prøvde og få ut stempelet med og trykke på bremsa men ville ikke ut. Så jeg får prøve med trykkluft imorgen på verkstedet.
 #323795  av inzane2012

Tfan skrev:Henta rep-kittet idag. Budweg het merket. Kjøpte også cardic verktøy til og presse ned igjen stempelet. Jeg har brukt kobber pasta før, men det er for seigt i gliderne så kjøpte "bremsezylinder-paste". Denne er mye bedre som gjør så gliderne går smooth :wink:

Jeg tok av calipperen ikveld. Prøvde og få ut stempelet med og trykke på bremsa men ville ikke ut. Så jeg får prøve med trykkluft imorgen på verkstedet.
budweg var det det hette ja, samme som jeg brukte det, dem selger og ferdig overhalte kalippere til mr2 :)

men var det fremme eller bak du skulle overhale?? for vist det er bak trenger du bare å skru ut stempelet :)
 #323837  av Tfan

Det er bak. Jeg prøvde og skru de ut idag men de sitter som bare f. Pinnene som sitter på "spesial verktøyet" gjorde litt skader på stempelet. Må vel presse ned mens man skrur oppover?
 #323848  av inzane2012

Tfan skrev:Det er bak. Jeg prøvde og skru de ut idag men de sitter som bare f. Pinnene som sitter på "spesial verktøyet" gjorde litt skader på stempelet. Må vel presse ned mens man skrur oppover?
tydeligvis komt noe dritt inn under pakningen da som gjorde at det satt sånn, jeg brukte bare ei helt vanlig vannpumpetang til å skru ut stempelet, gikk helt fint :) (men ikke annbefalt om det sitter skikkelig fast)

du kan vist du ikke får det helt ut kan du prøve å få det såppas langt ut at du kan løsne pakningen rundt og prøve å få inn litt stempelsmøring så det glir litt lettere
 #324008  av Tfan

Ja da er problemet løst, fikk hjelp av en jeg kjenner som skrudde på en nippel og brukte fettpresse til og presse stempelet ut. Det funket kjempe bra og skal nå hone opp igjen sylinderen og pusse stempelet:) Trengte altså ikke og skru det ut;)