TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CelicaDream´s Celica Carlos Sainz nr. 2079/5000

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #332743  av Blackcs

CelicaDream skrev:
Blackcs skrev: e har ikkje gjort noko nedi motorrommet i heile tatt e, e iikje så god te og skru på så trange rom og hvertfall ikkje med så mange slanger så de må ha vært forrige eier eller den før der eller den før der osv. mvh kent :wink:
Heisann :) Ja det slik du sier, begynner å bli mange eiere på mange av disse bilene nå :) hehe
Hva syns du om bilen så langt da kent ?
begynner og bli bra detta.. morsomt og sjå den blir passa på :wink:
 #332938  av CelicaDream

Fikk bestilt deler til cdspiller holderen, siden denne var tildekket med noe carbonplastikk etc.

Og fikk moddet slik at jeg har cup holderen, mulighet for å legge mobilen under cdspilleren samt spilleren selv..Syns det ble bra isåfall :)
Vedlegg
slik var det tidligere
slik var det tidligere
DSCF0024.JPG (295.37 kiB) Vist 1896 ganger
slik ble det under monteringa
slik ble det under monteringa
P7100080.JPG (298.98 kiB) Vist 1896 ganger
Ferdig resultat
Ferdig resultat
P7100082.JPG (329.57 kiB) Vist 1896 ganger
 #335902  av CelicaDream

Nå har det vært stille på denne siden en stund, grunnet ferie og div. malejobber :) Men jeg oppdaget et problem med motoren, og den jaget mye på tomgang..
Fikk en kompis til å sjekke vakumslanger og justere tenningen da denne var på "ville spor" så fikk tatt den, og justere throttle sensoren mener jeg det var..en sort klump så sitter ved innsuget..

Etterhvert gikk den dårligere og dårligere....Når jeg ga gass så var på som en måte at den "strupet" seg selv...

Fikk beskjed å prøve å bytte rotor og fordeler, siden disse motorene spiser tenning..Fikk satt på dette idag, og bilen jager ikke mer på tomgang, og går fint og stille på ca 900 på turtall :)

Var også en tur innom oslo og hentet meg et T-Horn Racing ratt, sort med noe fornikling (bilder kommer)

Håper på å få polert bilen nå, siden den skal på utstilling under Elvefestivalen i Drammen sammens med Midnightclub :)

Jeg hadde også problem med setetrekkene i bilen som et bilde på sida viser, og tok av trekket på setene og fikk sydd sømmen sammens igjen hos en salmaker i Sande,
skal også få et slagt polyeruthane stoff på setene som vil gjøre setene "nye" igjen, fyller igjen sprekker og slitasje, blir spennende å se hvordan det går :)
 #343217  av CelicaDream

Hei igjen...oppgradering pågår sakte men sikkert...Jeg bestilte idag komplett foringskit fra Fensport, samt 4 rear control arm bushings...
Men mitt spørsmål: Har noen byttet disse foringene som sitter på spindel/hjulnavet. Toyota sa at disse var ikke til å bytte ut, men noe som har kommet på plass, må man vel kunne klare å fjerne ?? hehe

tidligere i høst byttet jeg i tillegg foringa til bakdiff, og det var deilig å slippe å høre den klunkelyd var gang man var borti gasspedalen..Bilder av dette kommer snart.

Jeg kommer til å ta bilder av foringsbytte ! Vi snakkes :)
 #343295  av CS-Thomas

morn.. jeg er ny her så skjønte ikke helt om du har fått no svar .. du har kanskje bytta foringene alt men, jeg har gjort d på min og det var et lite hælvette he he men det går.. den store de sier ikke er til og bytte kommer fra fensport 2 delt bare som skal presses inn fra hver sin side for så og tre igjennom stål hylen.. det er syyykt trangt så jeg annbefaler en hendig presse eller noe.. jeg sleit godt med en stor tvinge men det går greit med en bit tolmod.. he he lykke til.. har du noe tips om hvor jeg kan få tak i motor deler eller trimming til en grei penge? jeg har ikke lekt med cs n på 3 år på 5 år nå så er blitt lett rusten på detta.. hilsen thomas...
 #343297  av CelicaDream

CS-Thomas skrev:morn.. jeg er ny her så skjønte ikke helt om du har fått no svar .. du har kanskje bytta foringene alt men, jeg har gjort d på min og det var et lite hælvette he he men det går.. den store de sier ikke er til og bytte kommer fra fensport 2 delt bare som skal presses inn fra hver sin side for så og tre igjennom stål hylen.. det er syyykt trangt så jeg annbefaler en hendig presse eller noe.. jeg sleit godt med en stor tvinge men det går greit med en bit tolmod.. he he lykke til.. har du noe tips om hvor jeg kan få tak i motor deler eller trimming til en grei penge? jeg har ikke lekt med cs n på 3 år på 5 år nå så er blitt lett rusten på detta.. hilsen thomas...
Ebay :) Men du har ei side som heter Rockauto, der har dem massse deler !!

Når det gjeder foirngene fra fensport så er jo disse delt, så det er jo bare å presse ut den gamle og presse på nye, Men på sele hjulnavet, eller spindel som noen kaller det, så er det en foring på den, tror det er Rear Control Arm Bushings....Jeg bytte ikke disse på min forrige GT4, så jeg lurte på hvilken måte man bytter disse, da toyota sier at man ikke får den delen kjøpt løst, men du får kjøpt dem fra Fensport isåfall....Jeg venter spent på pakken, den kommer kanskje til fredag eller mandag, og da er det bare å begynne :)
 #343306  av CS-Thomas

Aha jeg så ikke at du skrev rear.. jeg byttet ikke de bak jeg , har de liggende enda i den lille samle esken.. mista lappen 2 ganger på rad i det jeg begynte og demontere motor for og trimme så hele prosjektet har bare blitt stående under presenning til nå, lappen om 2 uker igjen så da fikk jeg brått litt tenning igjen .. skriv gjerne hvordan de var og bytte så skal jeg vurdere og ta de og he he.. toyota er jo litt rare noen ganger med sånne deler da , for noen år siden mener jeg de bare solgte bære kule foran med komplett arm om trent og ene drivknuta foran fikk jeg bare komplett aksel :|
drittet mitt er at jeg dro en liten sving i værnet før jeg satte den bort så trenger fanger ,sjermer, karbonlist og litt smått der og.. vurderer og lete etter en ferdig motor men er ikke sikker og hakke peiling hvordan.. men faen og kul denna gamle
børsa er når den er i form.. savner ungdomsbilen nå he he..
 #343308  av CelicaDream

CS-Thomas skrev:Aha jeg så ikke at du skrev rear.. jeg byttet ikke de bak jeg , har de liggende enda i den lille samle esken.. mista lappen 2 ganger på rad i det jeg begynte og demontere motor for og trimme så hele prosjektet har bare blitt stående under presenning til nå, lappen om 2 uker igjen så da fikk jeg brått litt tenning igjen .. skriv gjerne hvordan de var og bytte så skal jeg vurdere og ta de og he he.. toyota er jo litt rare noen ganger med sånne deler da , for noen år siden mener jeg de bare solgte bære kule foran med komplett arm om trent og ene drivknuta foran fikk jeg bare komplett aksel :|
drittet mitt er at jeg dro en liten sving i værnet før jeg satte den bort så trenger fanger ,sjermer, karbonlist og litt smått der og.. vurderer og lete etter en ferdig motor men er ikke sikker og hakke peiling hvordan.. men faen og kul denna gamle
børsa er når den er i form.. savner ungdomsbilen nå he he..
Da er det bare å sette igang :) Det er nå om vinteren moroa starter med gt4 :)
 #343360  av CelicaDream

Dette hjulnavet har 3 foringer som jeg montert på min forrige GT4, den i midten er jo grei å skifte, men hva er fremgangsmåten på å skifte det to andre foringene ??
Vedlegg
DSCF0001.JPG
DSCF0001.JPG (297.4 kiB) Vist 1768 ganger
 #343681  av CelicaDream

Daniel_hoy skrev:viewtopic.php?t=8129

Er ikke anbefalt å bytte dei til poly etter det jeg har hørt.
Man får ikke byttet de ut til poly....men til orginale fra toyota...det er bare toyota som sier at man ikke kan skifte disse ytre, må kjøpe hele navet/spindelen....
 #343682  av CelicaDream

Komplett foringskit fra Fensport fikk jeg idag :) Tirsdag 15. Desember vil jeg starte å bytte disse :) Masse bilde dukker opp :)
 #344026  av CelicaDream

Nå har jeg fått montert alle foringene, sett bort fra Rear Control Arm bushings, som sitter på selve spindelen....Et sprøsmål...

Etter jeg nå har skiftet alle foringene, så er plutselig rattet noe feil, eller hjulstillingen da seff.....Er dette normalt etter man bytter foringene?? Har tatt masse bilder og dukke snart opp
 #344211  av CelicaDream

Her kommer bildene fra foringsmonteringa
Vedlegg
DSC00130.JPG
DSC00130.JPG (494.72 kiB) Vist 1686 ganger
DSC00131.JPG
DSC00131.JPG (535.94 kiB) Vist 1686 ganger
DSC00132.JPG
DSC00132.JPG (557.54 kiB) Vist 1686 ganger
DSC00133.JPG
DSC00133.JPG (420.75 kiB) Vist 1686 ganger
DSC00134.JPG