TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor tar alltid vinterbilen kvelden nÃ¥r vinteren kommer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345457  av ArildM

Enig der ja :)
Har kostet mye på Corollaen dog, men den har sjel og jeg har snart byttet de 100 delene bilen er laget av så jeg kan ikke se hva som skal kunne feile neste gang :)

Gammel Volvo/Mazda/Toyota, det er tingen :)
 #345619  av FireWalk

Kjenner så utrolig godt til det som sies over! For min del har jeg byttet støtdempere, hjul lager, frontrute, varme-apparat, topp-pakning nå, plugger, olje, radiator (2 ganger), diverse slanger, vannpumpe, thermostat, dør lås (2 ganger pga inbrudd), hjul spindel og trommel på ene hjulet, har byttet skiver og klosser nylig, og den har fått splitter nye sommerdekk.

Da blir det litt kjipt å bare kjøre den på dynga og få igjen 1500 kr. Man føler man har lagt ut så mye at alt er bortkastet om man gjør det..

Det værste er faktisk at jeg stod forran motor rommet og kikket på motoren... Jeg hadde akkurat plukket fra hverandre hele motoren på MR2en og var mildt sagt lei av å skru bil der og da. Så ser jeg på motoren og tenker for en jobb dette blir.. Jeg begynner å helle mot å bare vrake bilen og kjøpe meg en ny. Så gløtter jeg bort på spylervæske-tanken som er helt full og tenker: Faen! Jeg har jo AKKURAT fylt spykervæske! Nei helvete heller! Her må det fikses...

Så det var i dette tilfellet spylervæske til 29 kroner som gjorde utslaget.. :p

Men det er alltid noe..

Noen bilder. Kjekt å stå ute i 10 minus grader å skifte topp pakning f.eks! Anbefales på det sterkeste! Jeg er forøvrig syk enda, på 2. uken nå med feber og stygg hoste og alt som er. He he.. Trodde det skulle gå så mye kjappere enn det egentlig gjorde..

Men men, nå lever den heldigvis igjen. Kostet meg ca 580 kr for ny topp pakning, reg-reima brukte jeg opp igjen så der ble det ikke noe utlegg.. ellers gikk det med ca 1000 kr på ny radiator, og diverse crc, rød pakning silikon, olje, filter, sliping osv div rekvisita så tenker jeg at jeg kom unna med rundt 2000 kr totalt.

Uansett langt billigere enn å vrake den og kjøpe en ny billigbil som sikkert hadde vist seg å være like mye problemer med.. :P

Får håpe den varer to sesonger til nåda. Har jo akkurat EU godkjent den så hadde vært fint om den holdt..
Vedlegg
Bilde354.jpg
Bilde354.jpg (197.67 kiB) Vist 1860 ganger
Bilde357.jpg
Bilde357.jpg (219.59 kiB) Vist 1860 ganger
Bilde359.jpg
Bilde359.jpg (230.51 kiB) Vist 1860 ganger
Mindre enn ideelle arbeidsforhold... :-)
Mindre enn ideelle arbeidsforhold... :-)
Bilde360.jpg (145.88 kiB) Vist 1860 ganger
 #345705  av FireWalk

Varte 1 dag så gikk faenmeg den nye topp pakningen også!!! Masse kjølevann i olja nå.. Sjekka alt etter å ha kjørt bilen i noen timer, og da så alt bra ut. Hva i "=/#)!/&%¤ er det mulig!?!???? Hva kan ha skjedd? Har skifta en god del topp pakninger nå etter hvert, men har aldri opplevd noe slikt! Var mer enn nok frostveske på også.. GJETT om jeg er lei nå da. Får lyst å banke livskitten av den bilen.. hente slegga og bare knuse den! Skikkelig.. argh!! *rive seg i håret* så mange timer med skruing for ingenting... åååå! kjenner hodepinen kommer bare med tanken... :(

Det var det.. nå er jeg så dritt lei! Blir en tur i banken i morgen, og så finne seg en ny bil.. Dette gidder jeg ikke mer....
 #345709  av lexusmann

FireWalk skrev:Varte 1 dag så gikk faenmeg den nye topp pakningen også!!! Masse kjølevann i olja nå.. Sjekka alt etter å ha kjørt bilen i noen timer, og da så alt bra ut. Hva i "=/#)!/&%¤ er det mulig!?!???? Hva kan ha skjedd? Har skifta en god del topp pakninger nå etter hvert, men har aldri opplevd noe slikt! Var mer enn nok frostveske på også.. GJETT om jeg er lei nå da. Får lyst å banke livskitten av den bilen.. hente slegga og bare knuse den! Skikkelig.. argh!! *rive seg i håret* så mange timer med skruing for ingenting... åååå! kjenner hodepinen kommer bare med tanken... :(

Det var det.. nå er jeg så dritt lei! Blir en tur i banken i morgen, og så finne seg en ny bil.. Dette gidder jeg ikke mer....
Helt enig, hiv det på skroten... :wink:
 #345711  av mr2storbrua

Kjøp Toyota denne gangen da :wink: Har ikke hatt noe problemer med den gamle carinaen, med unntak av at Biltema-batteriet gikk tom for strøm når det var som kaldest :roll:

Edit: Bank i bordet! :!: :lol:
 #345713  av FireWalk

gidder ikke bruke allverdens med penger på vinterbil. Blir noe mellom 5-35000 kr. Gidder ikke invistere mye tid og penger i å reise halve landet rundt for å skaffe en heller, så må bli i Møre og Romsdal fylke. Søkte på finn.no og autodb.no etter biler i den prisklassen, men kan egentlig ikke si det kom opp så veldig mye interessant :\
 #345716  av ke25-toyoglide

trist at dette skjedde, vett hvordan du har det nå. :(
prøv å søk på 50000 og prut som f... det er kjøpers marked nå, sjekk de som har ligget lenge.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20452159 denne kanskje :?:
 #345718  av FireWalk

jævlig irriterende.. akkurat brukt et par tusen til.. og så et par tusen til.. i siste forsøk på å redde den, også går alt i vasken likevel til slutt. Det som er ekstra surt er at nå er det jo over nyttår, så jeg må uansett betale minst halv vei-avgift på denne bilen.. og jeg må anskaffe en ny bil som jeg også må betale vei avgift på. Dvs at jeg nå får 3 veiavgifter på til sammen ca 10.000 kroner! Blir en møkka måned det gitt... Blir en mann på konkursens rand jeg da. :\ Valgte jammen riktig tidspunkt å kjøpe ny innmat til MR2en på gitt...

Hvilke biler er å anbefale? Fant en 1998 modell Passat til 35000 kr i nabo komunen.. men så er jo det en passat da! er de nyere modellene like håpløse eller er de bedre?

Ellers noen tips?
 #345722  av lexusmann

FireWalk skrev:jævlig irriterende.. akkurat brukt et par tusen til.. og så et par tusen til.. i siste forsøk på å redde den, også går alt i vasken likevel til slutt. Det som er ekstra surt er at nå er det jo over nyttår, så jeg må uansett betale minst halv vei-avgift på denne bilen.. og jeg må anskaffe en ny bil som jeg også må betale vei avgift på. Dvs at jeg nå får 3 veiavgifter på til sammen ca 10.000 kroner! Blir en møkka måned det gitt... Blir en mann på konkursens rand jeg da. :\ Valgte jammen riktig tidspunkt å kjøpe ny innmat til MR2en på gitt...

Hvilke biler er å anbefale? Fant en 1998 modell Passat til 35000 kr i nabo komunen.. men så er jo det en passat da! er de nyere modellene like håpløse eller er de bedre?

Ellers noen tips?
Hold deg unna Passat!!Den camryen så jo grei ut...eller en corolla fra samma tidspunkt...stopper aldri...hadde det vært litt tidligere skulle du fått min, men ble solgt til ei jente fra Ølen...
 #345806  av ure

OJOJOJOJOJ... Stakkers deg Firewalk, ikke bra med passssaten ... Håper å få starta Omegaen i helgen uten å ha brukt en krone denne gang men det har blitt mange kalde kvelder i garasjen på meg, heldigvis uten å bli syk da... Håper det beste men har vel insett at Omegaen blir et tapsprosjekt :x Trenger stasjonsvogn til alle hundene og unge og lurer på hvilken Toyota som er like stor som Omega :?: + det er jo fint med trekk i rett ende :D Og, ja vi har jo Vectraen men den er litt liten :? .... Og ja,kjøpte en liten Suzuki GN 125 nettop, fint å ha når bilen(e) streiker om sommeren når det er 20+ og fint vær :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sist redigert av ure den 15 jan 2010 21:48, redigert 1 gang totalt.
 #345808  av lexusmann

ure skrev:OJOJOJOJOJ... Stakkers deg Firewalk, ikke bra med passssaten ... Håper å få starta Omegaen i helgen uten å ha brukt en krone denne gang men det har blitt mange kalde kvelder i garasjen på meg, heldigvis uten å bli syk da... Håper det beste men har vel insett at Omegaen blir et tapsprosjekt :x Trenger stasjonsvogn til alle hundene og unge og lurer på hvilken Toyota som er like stor som Omega :?: + det er jo fint med trkk i rett ende :D Og, ja vi har jo Vectraen men den er litt liten
Camry stasjonsvogn er da ganske stor... :wink:
 #345854  av FireWalk

Toffern skrev:Hvis du vraker den før 15.03 tror jeg det er! Så slipper du årsavgift!
Men den MÃ… vrakes, holder ikke og ta av skiltene!
Har driti meg ut på det noen ganger med no leikebiler=)
Har aldri vraket en bil før. Leverer man bilen til et firma som vraker den da, også sender de inn noe papirer eller? også leverer man selv skiltene til bt etterpå?
 #345862  av Daniel_hoy

Kjør gjennom tunnellen, snu i rundkjøringa tilbake i tunnellen, ta av første til høyre, høyre i rundkjøringa og stopp etter 50 meter. (Flatholmen) Så fiksa dei papira der og du får 1000 kontant eller så venta du et par uke og får 1500 inn på kontoen.