TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor tar alltid vinterbilen kvelden nÃ¥r vinteren kommer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #345865  av ure

Omegaen virker igjen... så lenge det varer :?
 #345996  av mr2storbrua

FireWalk skrev:
ke25-toyoglide skrev:den nye datoen er 20.mars.
For å få igjen halve årsavgiften ja?
Halve årsavgiften er i juni engang tror jeg.
 #346004  av Sven

mr2storbrua skrev:
FireWalk skrev:
ke25-toyoglide skrev:den nye datoen er 20.mars.
For å få igjen halve årsavgiften ja?
Halve årsavgiften er i juni engang tror jeg.
-Vraker man før 20. mars slipper man å betale

-Leverer man skilt før 1. juli får man igjen halve avgiften
 #346247  av ure

Uppdate... Omegaen lekker endel olje igjen :evil: :evil: Men blir kun etterfyllt ved behov til det blir varmere igjen, Vectraen lekker mye bremseveske på venste calipper bak :evil: :evil: men blir kun etterfylt ved behov til det blir varmere igjen. Mr2en går som en klokke som vanlig og vil bli vasket igjen når det blir varmere :mrgreen: :mrgreen:
 #346325  av FireWalk

Nei nå gir jeg meg over... :\

Bestemte meg for å vrake passaten siden toppen og blokka og alt som er sansynligvis er varmekjørt seg skjevt..

Jeg bestemte meg derfor for å finne meg ny bil. Har trålet etter ny bil i en stund nå og bestemte meg til slutt for en Opel Omega 2000 modell. Fult utstyrt med klima anlegg, xenon lys, abs, airbag, el vinduer x4, el seter, el speil, varmeseter i alle 5 setene, elektrisk rullgardin (orginalt) i bakvindu osv osv.. Bilen var strøken den. Fulgte med NAF test og det hele. Den er EU godkjent for 2 måneder siden, så jeg tenkte at dette er nok et trygt kjøp.

Så i går reiste jeg og min bror i 4 timer for å hente bilen. Vi gikk nøye over den og prøvekjørte den en lengre tur og alt virket tipp topp. Bestemte meg for at denne skal jeg ha! Så vi skrev under på alt av papirer og jeg fikk nøklene og han fikk pengene.

Satte meg i bilen og kjørte der ifra. Kom meg 300 meter fra innkjørselen så takket utløserlageret til klutsjen for seg. Pedalen ble helt løs og klutsjen stod innkoblet konstant. Var umulig å få bilen i gir. Tenkte med meg selv at: i HELVETE er det mulig å ha sånn uflax?!....

Så i 20 min i går var jeg faktisk stolt eier av 3 biler med motor havari.... samtidig....

Ringte jo selgeren og han var like sjokkert som meg. Men han var veldig grei å ha med å gjøre så jeg fikk så klart hevet kjøpet. Fikk igjen pengene også var det bare å kjøre 4 timer tilbake igjen tomhendt... Kostet meg en liten formue i bensin, bompenger, ferge-penger, mat og styr da så egentlig var jeg vel strengt talt ENDA mer tomhendt enn jeg var før jeg dro.

Det var den lørdagen... :P

SÃ¥ jakten fortsetter..
 #346328  av lexusmann

Helt utrolig med den uflaksen din....men du kan bare her og nå utelukke alle tyske og franske biler...trodde du hadde lært det nå etter hvert... :wink:
 #346329  av FireWalk

lexusmann skrev:Helt utrolig med den uflaksen din....men du kan bare her og nå utelukke alle tyske og franske biler...trodde du hadde lært det nå etter hvert... :wink:
Har hatt masse japanske biler også. Klarer fint å ta livet av dem og ;)
 #347118  av FireWalk

Hehe.. forsøker å unngå slike ting :p

Har endelig fått meg ny vinterbil nå iallefall. Ble en 2001 modell Opel Omega. :) Så nå er jeg iallefall mobil igjen. Tenkte å hive sammen motoren på MR2en i morgen, om jeg rekker over alt da.. :)
 #347120  av mr2storbrua

FireWalk skrev:Har endelig fått meg ny vinterbil nå iallefall. Ble en 2001 modell Opel Omega. :)
Lykke til :roll:
Skjønner ikke helt logikken din... Dersom man ikke er ute etter bråk, unngår man å gå med et skilt der det står "I hate niggers" i Harlem :lol: Dette er jo like logisk som at dersom man vil ha en driftsikker bil, kjøper man japansk :wink:
Men for all del, (u)lykken må jo snart snu for deg nå :)
 #347125  av FireWalk

Hehe.. Open er jo ganske driftsikre etter min erfaring, iallefall for tysk å være. Jeg har jo selv jobbet på Opel verksted så jeg har jo gode rabatter på deler og det som er der fremdeles, så sånn sett er det jo en fordel. Var så heldig å få tak i en såpass ny bil til en veldig gunstig pris, så følte jeg måtte slå til. Var en fisker som allerede hadde kjøpt seg ny bil og trengte å bli kvitt den fort pga han trengte parkeringsplassen sin. Så jeg fikk prutet det ned temmelig mye :lol:

Får kjøre passaten til huggern i morgen. Og når det er gjort skal jeg begynne på MR2en. Er litt giret på å finne ut hvordan de nye stemplene "låter". Får håpe det ikke blir for mye bråk før den blir varm. Men tror det skal gå greit, var ideelt med klaring sånn sett. Men man vet jo aldri med den der uflaksen 8) :lol: