Nei nå gir jeg meg over... :\
Bestemte meg for å vrake passaten siden toppen og blokka og alt som er sansynligvis er varmekjørt seg skjevt..
Jeg bestemte meg derfor for å finne meg ny bil. Har trålet etter ny bil i en stund nå og bestemte meg til slutt for en Opel Omega 2000 modell. Fult utstyrt med klima anlegg, xenon lys, abs, airbag, el vinduer x4, el seter, el speil, varmeseter i alle 5 setene, elektrisk rullgardin (orginalt) i bakvindu osv osv.. Bilen var strøken den. Fulgte med NAF test og det hele. Den er EU godkjent for 2 måneder siden, så jeg tenkte at dette er nok et trygt kjøp.
Så i går reiste jeg og min bror i 4 timer for å hente bilen. Vi gikk nøye over den og prøvekjørte den en lengre tur og alt virket tipp topp. Bestemte meg for at denne skal jeg ha! Så vi skrev under på alt av papirer og jeg fikk nøklene og han fikk pengene.
Satte meg i bilen og kjørte der ifra. Kom meg 300 meter fra innkjørselen så takket utløserlageret til klutsjen for seg. Pedalen ble helt løs og klutsjen stod innkoblet konstant. Var umulig å få bilen i gir. Tenkte med meg selv at: i HELVETE er det mulig å ha sånn uflax?!....
Så i 20 min i går var jeg faktisk stolt eier av 3 biler med motor havari.... samtidig....
Ringte jo selgeren og han var like sjokkert som meg. Men han var veldig grei å ha med å gjøre så jeg fikk så klart hevet kjøpet. Fikk igjen pengene også var det bare å kjøre 4 timer tilbake igjen tomhendt... Kostet meg en liten formue i bensin, bompenger, ferge-penger, mat og styr da så egentlig var jeg vel strengt talt ENDA mer tomhendt enn jeg var før jeg dro.
Det var den lørdagen...
SÃ¥ jakten fortsetter..