Morten skrev:Har du bare plugga i det "nye" eller koblet om?
Bare plugga inn delebilens kupè-ledningsnett utenfor bilen for å sjekke om det funka, men gjorde ikke det, så jeg har koblet inn det originale igjen.
Morten skrev:
Normalt bruker vi sikringsboksen og alt annet fra bilen, og kun motorledningsnettet fra motoren.
Det er det som er planen...
Morten skrev:
Den pluggen på bildet må kobles (og flyttes om på pinnene på noen utifra husken), var et skifte på den i '92. Bytt ene pluggen på enten bil eller motorledningsnettet så du har to som passer sammen.
Problemet er at i kontakten som kommer fra bilens ledningsnett er det 6 ledere, mens det fra motor har 10-12 ca.
Morten skrev:
I tillegg må du flytte litt rundt på noen av pinnene på 22-pins pluggen på ECU (den som kommer fra bilen) og av og til en liten hack eller flytting under i sikringsboksen. Er lenge siden jeg gjorde det nå, og mest vant med 3.gen så tør ikke uttale meg mer spesifikt enn som så.
NB: sjekk toyotas guide for elektrisk så finner du måten å løsne pinnene fra 22-pins konnektoren osv. Det er ikke nødvendig å kutte og lodde, kun flytte pinnene til riktig sted (som jo er 1000 ganger bedre). Pluggen på bildet er eventuelt unntak pga han/hun modifisering?
Det er jo greit, har koblingsskjema på hjernen til motoren, men jeg finner ikke noe skjema over 3sge hjernen. Finner jo til 5sfe og alle gen 3sgte motorer, jdm eller us, men ikke 3sge...