TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ koble ledningsnett fra 3sge til 3sgte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #352166  av kake

Får ikke start på motoren (3sgte 2.gen jdm). Startern drar rundt og bensin blir pumpet inn, men det er ingen gnist. Regner med det er pga ledningsnettet. Tok ut hele kupe-ledningsnettet inkl. sikringsboks fra delebilen og koblet på det utvendig langs bilen (fra sparkepanelet til sikringsboks, og ecu), men til ingen hjelp. Eneste forskjellen fra gti-ledningsnettet var at ic-vifta starta med en gang tenningen ble slått på. Starteren drar rundt, men ingen gnist... Bilen min er en 91 mod og delebilen er en 92 mod.
Vedlegg
Dette er 91 gti ledningsnettet som står i. Pluggene passer ikke i hverandre.
Dette er 91 gti ledningsnettet som står i. Pluggene passer ikke i hverandre.
Img_1093.jpg (115.43 kiB) Vist 397 ganger
Img_1094.jpg
Img_1094.jpg (145.59 kiB) Vist 397 ganger
Img_1095.jpg
Img_1095.jpg (117.23 kiB) Vist 397 ganger
 #352295  av Morten

Har du bare plugga i det "nye" eller koblet om? Normalt bruker vi sikringsboksen og alt annet fra bilen, og kun motorledningsnettet fra motoren. Den pluggen på bildet må kobles (og flyttes om på pinnene på noen utifra husken), var et skifte på den i '92. Bytt ene pluggen på enten bil eller motorledningsnettet så du har to som passer sammen. I tillegg må du flytte litt rundt på noen av pinnene på 22-pins pluggen på ECU (den som kommer fra bilen) og av og til en liten hack eller flytting under i sikringsboksen. Er lenge siden jeg gjorde det nå, og mest vant med 3.gen så tør ikke uttale meg mer spesifikt enn som så.

NB: sjekk toyotas guide for elektrisk så finner du måten å løsne pinnene fra 22-pins konnektoren osv. Det er ikke nødvendig å kutte og lodde, kun flytte pinnene til riktig sted (som jo er 1000 ganger bedre). Pluggen på bildet er eventuelt unntak pga han/hun modifisering?
 #352371  av kake

Morten skrev:Har du bare plugga i det "nye" eller koblet om?
Bare plugga inn delebilens kupè-ledningsnett utenfor bilen for å sjekke om det funka, men gjorde ikke det, så jeg har koblet inn det originale igjen.
Morten skrev: Normalt bruker vi sikringsboksen og alt annet fra bilen, og kun motorledningsnettet fra motoren.
Det er det som er planen...
Morten skrev: Den pluggen på bildet må kobles (og flyttes om på pinnene på noen utifra husken), var et skifte på den i '92. Bytt ene pluggen på enten bil eller motorledningsnettet så du har to som passer sammen.
Problemet er at i kontakten som kommer fra bilens ledningsnett er det 6 ledere, mens det fra motor har 10-12 ca.
Morten skrev: I tillegg må du flytte litt rundt på noen av pinnene på 22-pins pluggen på ECU (den som kommer fra bilen) og av og til en liten hack eller flytting under i sikringsboksen. Er lenge siden jeg gjorde det nå, og mest vant med 3.gen så tør ikke uttale meg mer spesifikt enn som så.
NB: sjekk toyotas guide for elektrisk så finner du måten å løsne pinnene fra 22-pins konnektoren osv. Det er ikke nødvendig å kutte og lodde, kun flytte pinnene til riktig sted (som jo er 1000 ganger bedre). Pluggen på bildet er eventuelt unntak pga han/hun modifisering?
Det er jo greit, har koblingsskjema på hjernen til motoren, men jeg finner ikke noe skjema over 3sge hjernen. Finner jo til 5sfe og alle gen 3sgte motorer, jdm eller us, men ikke 3sge...
 #352408  av Morten

kake skrev:
Morten skrev: Den pluggen på bildet må kobles (og flyttes om på pinnene på noen utifra husken), var et skifte på den i '92. Bytt ene pluggen på enten bil eller motorledningsnettet så du har to som passer sammen.
Problemet er at i kontakten som kommer fra bilens ledningsnett er det 6 ledere, mens det fra motor har 10-12 ca.
Jepp men er ikke alle som er nødvendige. Få de 6 du har routa riktig så er du nok langt på vei (jeg måtte trekke 2 ekstra fra den pluggen til sikringsboks på min fra hukommelsen, men min var jo spesial tilfelle med 3.gen 3sge-> 3.gen 3sgte)
kake skrev:
Morten skrev: I tillegg må du flytte litt rundt på noen av pinnene på 22-pins pluggen på ECU (den som kommer fra bilen) og av og til en liten hack eller flytting under i sikringsboksen. Er lenge siden jeg gjorde det nå, og mest vant med 3.gen så tør ikke uttale meg mer spesifikt enn som så.
Det er jo greit, har koblingsskjema på hjernen til motoren, men jeg finner ikke noe skjema over 3sge hjernen. Finner jo til 5sfe og alle gen 3sgte motorer, jdm eller us, men ikke 3sge...
Vedlagt er koblingsskjemaet til en 91 norsk 3sge
(1.04 MiB) Lastet ned 33 ganger