TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gran Turismo 5

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #375548  av loft

chris skrev:
mr2storbrua skrev: Foreløpig er det kun visuell skade. Mekanisk skade vil komme i en patch i løpet av desember...
Visuell og visuell fru blom.. etter et blodhardt løp med stor fart inn i vegger og andre biler etc, så kommer man i mål med noen riper og kanskje man er så heldig at bakfangeren er bittelitt løs :P

Sånn som skademodelleringen er nå kunne de like gjerne latt være, og spart de ressursene de har brukt på det.. om de har brukt noen. Håper det endrer seg i den patchen som loves.. (som jeg tipper kommer om 2-3 år.. hvis den kommer.. hvis folk husker litt tilbake, skulle vi få denne skadepatchen på Prologue'n også)
Uten ordentlig skademodellering blir GT5 bare repetisjon fra forrige spillene syns jeg..Trimming, kunne man gjøre tidligere, mange biler, tidligere, lisenser, tidligere.. Blir litt som FIFA serien (oi oi nå får jeg vell høre det), men jeg syns når de bruker så lang tid på ett spill burde det være noe nytt, grafikken og kjøreegenskapene er jo sweet.

BTW noen som har logitech g27 her? Verd pengene? Prøvde den logitech gt eller hva den heter til 1050kr syns den var bra.sammenligning?
 #375556  av mr2storbrua

Skal være enig i at den skademodelleringen ikke er så mye å skryte av, men det gjør egentlig ikke så mye for min del. Er utrolig sjelden jeg ser på replayen, og ellers sitter jeg bestandig inne i bilen. Får ikke sett så mye til skaden uansett hvor ille det blir.

NÃ¥ har det kommet patch til GT5 forresten. Vet ikke hva den inneholder enda :mrgreen:
 #375564  av inzane2012

egentlig så driter jeg litt i skademodelleringa... vist den blir bedre enn det dere sier her, så blir det sikkert gøy di første gangene å se hvor mye jeg kan ødelegge bilen, ellers kommer jeg sikkert bare til å gi faen :P
samma med mekaniske skader, kommer sikkert bare til å skru det av uansett :P

kjører du skikkelig så kræsjer du ikke :P
 #375569  av predator

En ting jeg savner på Gt5, er innstilling av spissing og camber.
NÃ¥ monterer man coilovers bare, og ingen ting mere...
 #375573  av mr2storbrua

predator skrev:En ting jeg savner på Gt5, er innstilling av spissing og camber.
Man kan jo justere camber, spissing, demper rebound/bound, hardhet på fjørene og sway bars...
 #375575  av mr2storbrua

chris skrev:Ser ut som patchen kun er for online spilling:

http://www.1up.com/news/gran-turismo-5-damage-patch_2
1up skrev:The promised damage patch for Gran Turismo 5 is now available, reports Kotaku. You can pick from the three levels of car damage in the game, then proceed to wreck those beauties without actually paying a hefty repair bill.

While it should alleviate some confusion about the car damage in the game, you'll need to know where to look to access it. The option is only available in the "Lounge" portion of the main menu, and can't be found in the campaign or arcade mode menus.

This is just one of many possible updates due for the game, including online lounges, an option to remove the in-game HUD, and YouTube replay uploads. Some of Creator Kazunori Yamauchi original ideas seem too ambitious even for a patch, like giving players the ability to explore the city freely and even get out of the car to look around on-foot.
Dette må da bety at det er for alle moduser, men at man kan kun justere den i hovedmenyen... Det gjelder jo det samme for units, kontrollvalg, musikk osv.
Har dessverre ikke hatt tid til å undersøke selv enda.
 #375583  av predator

mr2storbrua skrev:
predator skrev:En ting jeg savner på Gt5, er innstilling av spissing og camber.
Man kan jo justere camber, spissing, demper rebound/bound, hardhet på fjørene og sway bars...
What? Har ikke fått med meg, den menyen jeg ser på, får jeg bare valget mellom orginal, og coilovers, og når man velger coilovers, får man bare spm om man vil montere de nå... :roll:
 #375585  av Mr_Storbrua

må kjøpe de dyreste, fully adjustable..
 #375588  av mr2storbrua

Får justeringsmuligheter med hvertfall to av de dyreste. Når man går inn for å stille på bilen, går man på suspension også er det det ikonet lengst til høyre på de coiloverne du bruker. Ikonet ser ut som et justeringshjul.
 #375591  av predator

mr2storbrua skrev:Får justeringsmuligheter med hvertfall to av de dyreste. Når man går inn for å stille på bilen, går man på suspension også er det det ikonet lengst til høyre på de coiloverne du bruker. Ikonet ser ut som et justeringshjul.
Skal teste det iløpet av kvelden :) Savner litt grep i svingene :lol:
 #375847  av Andrepedersen

Prøvde det idag, alt for avansert spill for meg, og er glad for at kjøringa mi i virkligheta er 1000 ganger bedre en på spillet :p
 #375911  av loft

Det jeg lurer på, i lisenser og enkelte løp, gjør spillet om åssn bilen faktisk er for å gjøre det vanskeligere? Slik jeg oppfatter det og det SUGER for realismen synker til bunn, feks ene lisensgreia hvor du kjører Elise, helt umulig bil å svinge men som egentlig ska være knall. Kjørte R8 i 64km/t og så klarte den ikke en sving som garantert priusen i virkeligheta hadde tatt.. Mulig jeg er helt rar men føles virkelig ikke så ekte.
 #375912  av inzane2012

nja, tror ikke elise'n er så enkel å kjøre jeg, bare se på top gear når jeremy clarkson måtte få en fra lotus selv til å komme for å vise hvordan han skulle gjøre det :P
 #375913  av mr2storbrua

Er jo veldig viktig med riktig tyngdeoverføring og kontroll på gassen. Dersom du trykker gassen i bånn med en sprek bil vil den gå rett ut...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 34