TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvorfor tar alltid vinterbilen kvelden nÃ¥r vinteren kommer?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #377104  av Papi

Noxan8 skrev:Impreza 2.0GT
Legacy 3.0
Forester 2.5 er vel fine vinterbiler med litt pulver i
Impreza er jo forsovidt greitt, får dei til ein rimleg grei penge, både i sedan- og stasjonsvognutgåve, og pre-faceliftversjonane, er vel dei rimligste.. Men er litt rustbefengt, rundt hjulbogar og rundt støtdempartårna.

Legacy/Outback vart vel kun levert som 1.8, 2.0, 2.2, eller 2.5-litersversjonar, samtLegacy vart levert i ein turbo-versjon, og Forester vart vel i 2,5-litersversjonen kun levert som turbo-utgåve (Forester XT-Turbo). Dette i Noreg, riktignok.

Elles vil eg berre sei at eg har ein '95 2-liter Legacy stasjonsvogn, og eg er STORNØGD med den som arbeidsbil. Men eg er kanskje litt upartisk, fordi vi har hatt Impreza før, og no har vi to Foresterar også på garden. Men skrubarusk er i stor grad ypparlege bilar! Verdt som vinterbil, så spar kosebilen til sommarføre. Eg skal ærleg innrøme at eg brukar Mitsubishien til vintersbruk også i særskilde anleiingar, men då kun om det er bra føre, og den blir alltid vaska og spylt før den blir parkert att, i tørr garasje.
 #377108  av ad92

Deilig å lese litt skikkelig nynorsk må jeg innrømme, alle ære til karen overnfor som har holdt på nynorsken :D

En standard mr2 hadde vell ikke vert den dommeste bilen på vinterføren, men er jo ikke uvanlig å ha et stivt og lavt oppsett som er svært ugunstig på vinterføre :( kombinert med styling osv så er jo det bare en stor frykt å bruke mr2 på vinteren! Her i Ålesund er jo måkingen en stor vits, kjørte på en svær jevel av en klump for 10 minutter siden som hadde laget en fin kakk i fronten på mr2n min hvertfall, og i ny å ne må man legge seg litt uti snøkavet for å slippe biler i motgående traffikk forbi, og da er en lav bil ett helvette :lol: tørr heller ikke å tenke på ting som understyring pga motoren er bak og bremselengde når man ikke har abs..

lever i den tro at de som bruker "gobilen" på vinteren rett og slett ikke er redd nokk for den :)