Hei!
Har letet etter ny blokk og tenkt mye etter at jeg fant ut at blokka i bilen var "vrak".
Skulle se på blokk i dag, men denne var frostsprengt på 1.syl.
Fikk pris på foring av sylinder i blokka jeg har fra før, borring til 87mm og planing av blokk + at dette firmaet skal gjøre noe arbeid med topp.
Har lest en del om bruk av 5s blokker, mer holdbare pga. hjørnet mot vannpumpe som har en tendens til å gå av.
Spørsmål blir da;
1. Hvordan vil en 3SGTE blokk holde til ca. 500hk (er det verdt å gjøre arbeidet for å bruke 5s kontra 3s ved denne effekten)? Blir ikke å gå noe spesielt over dette mtp turbo og andre faktorer.
2. Hva må jeg gjøre av arbeid for å bruke 5s 98+ blokk? Vet det må borres hull og gjenges pga. fordelingspakke.
Lest det må slipes noe i blokk i samme slengen for å få på fordelingskasse, men hvor mye er dette?
3. Hva andre ting må gjøres for å bruke 5s blokk? Topp mot blokk og tenker på å bruke veiv og råder fra 3s, kan jeg bruke 87mm stempel for 3sgte og borre opp (borring i 5s er vell 87mm?)
Siste spørmål for denne gang, hvordan vil det være å bli tatt inn til Statens Vegvesen og de finner ut at blokka ikke er i samsvar med topp og kjøretøy, 2.2l og null papirer hvor Toyota har parret disse to fra før?
Håper noen kan svare skikkelig!
Må nesten ta med meg 3SGTE blokka på Søndag for å maskinere denne om ikke jeg må begynne å lete etter 5s blokk.
Har letet etter ny blokk og tenkt mye etter at jeg fant ut at blokka i bilen var "vrak".
Skulle se på blokk i dag, men denne var frostsprengt på 1.syl.
Fikk pris på foring av sylinder i blokka jeg har fra før, borring til 87mm og planing av blokk + at dette firmaet skal gjøre noe arbeid med topp.
Har lest en del om bruk av 5s blokker, mer holdbare pga. hjørnet mot vannpumpe som har en tendens til å gå av.
Spørsmål blir da;
1. Hvordan vil en 3SGTE blokk holde til ca. 500hk (er det verdt å gjøre arbeidet for å bruke 5s kontra 3s ved denne effekten)? Blir ikke å gå noe spesielt over dette mtp turbo og andre faktorer.
2. Hva må jeg gjøre av arbeid for å bruke 5s 98+ blokk? Vet det må borres hull og gjenges pga. fordelingspakke.
Lest det må slipes noe i blokk i samme slengen for å få på fordelingskasse, men hvor mye er dette?
3. Hva andre ting må gjøres for å bruke 5s blokk? Topp mot blokk og tenker på å bruke veiv og råder fra 3s, kan jeg bruke 87mm stempel for 3sgte og borre opp (borring i 5s er vell 87mm?)
Siste spørmål for denne gang, hvordan vil det være å bli tatt inn til Statens Vegvesen og de finner ut at blokka ikke er i samsvar med topp og kjøretøy, 2.2l og null papirer hvor Toyota har parret disse to fra før?
Håper noen kan svare skikkelig!
Må nesten ta med meg 3SGTE blokka på Søndag for å maskinere denne om ikke jeg må begynne å lete etter 5s blokk.
00 Lancer EVO VI RS2 LE (005/130)
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30
94 Mondeo 2.0 GLX
x 05 BMW 320DT M-Sport (E46)
x 90 Toyota Celica GT4
x 86 Volvo 240
x 93 Volvo 240 (B230FK)
x 92 Ford Sierra
x 86 BMW 320 E30