TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica st185 90' prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #421909  av God

3rlend skrev:Sorry for offtopic. Men hvor hentet du denne bilen.? :p
Hentet den i Gjøvik, sommeren 2011. :)
 #422043  av God

Fikk bare gjort en lite smule på bilen i helga, fordi jeg hjelpte en jeg kjenner med noe anna bilgreier. Har tatt av venstre framskjerm, bakfanger, bensintank, innmat i blokka og byttet ut org. bensinpumpa med den nye. Her er noen bilder:

Stålfangeren skal pusses ned og bli dekket med antirust og svart metall lakk.

Bilde

Her er den nye Walbro pumpa påmontert. Bensinrøra var så rusta, at jeg kappet dem av. Skal legge opp slanger istedenfor. Bensintanken skal også få seg en liten overhaling for rust.

Bilde

Som dere ser, så er det litt rust her også.. Dette skal bli pusset ned og lakket over med antirust, svart metall lakk og tectyl. Diffmounten skal bli tatt av og få ein skikkelig overhaling også, siden det er god plass med bensintanken ute! Skal få gjort dette i morgen. :)

Bilde

Bilde

Bilde

Meget tom blokk!

Bilde

Når det gjelder vask av motoren, så tror jeg rett og slett EBBT får gjøre den jobben. Burde følge med i prisen på det andre jeg skal gjøre. ;)

Jeg har et spørsmål til dere 3sgte guruer! Hva er målene på en original 3s veiv? Må vite dette, siden jeg skal måle i morgen med mikrometer og finne ut om det er org størrelse eller ikke. Er lurt når jeg skal handle inn nye lager. Hadde vært fint med svar! :)
 #422056  av God

3rlend skrev:Husker ikke målene i hodet. Google! :)
Har googlet som en gal, men jeg finner ingenting. Det jeg kan gjøre er å måle veiva og deretter google målene jeg finner. Kanskje det kommer opp flere resultater da. :P
 #422062  av God

donk2k skrev:Mulig du må registrere deg for å få sett, men her står alt!

http://bgbonline.celicatech.com/90alltrac/EM/EM.htm

Veldig kjekkt å ha når du driver med motoren.
Se her ja, Tusen takk skal du ha! :D
 #422098  av God

Jeg skal kjøpe meg et kit med coilovers, men klarer ikke å bestemme meg for hvilke coilovers jeg skal ha. Noen som har erfaring med XYZ Racing supersport? Vil ikke ha for stiv demping, bare som det er sagt. :P Skal bli brukt til "normal kjøring"

Link: http://www.nordicautoimport.com/nb-NO/p ... turbo.aspx

Skulle egentlig kjøpe Ksport Kontrol Pro, men leverandøren til Koracing fikk di ikke inn før om 1 måned. Synd, men sånn er det bare.

http://www.koracing.net/viewproduct.php ... roduct=685
 #422114  av sleeper

Tein hvis du tar deg råd, BC hvis du vil spare noen kr. ( har BC selv og fungerer fint.)
 #422115  av God

sleeper skrev:Tein hvis du tar deg råd, BC hvis du vil spare noen kr. ( har BC selv og fungerer fint.)
Har sett litt på Tein, men var litt stiv pris, ja. Hvor handlet du dine BC coilovers og er det bolt-on?
 #422124  av sleeper

Er bolt on ja, husker ikke helt hvor jeg kjøpte de fra, men var fra england et sted.. mener faktisk fensport har de og.
 #422125  av God

sleeper skrev:Er bolt on ja, husker ikke helt hvor jeg kjøpte de fra, men var fra england et sted.. mener faktisk fensport har de og.
Ok, tror jeg faktisk går for BC coilovers, ser det er mange varme tilbakemeldingar på andre GT4 forum! Blir nok bestilling fra england et sted her også.. Tørr ikke handle slike deler fra Ebay. :)
 #422131  av Andrepedersen

God skrev:
sleeper skrev:Er bolt on ja, husker ikke helt hvor jeg kjøpte de fra, men var fra england et sted.. mener faktisk fensport har de og.
Ok, tror jeg faktisk går for BC coilovers, ser det er mange varme tilbakemeldingar på andre GT4 forum! Blir nok bestilling fra england et sted her også.. Tørr ikke handle slike deler fra Ebay. :)
Bare handle fra fensport, da har du delene på døra ca en uke etter di har mottatt betaling :) Trur ikke du kan ha 18" felger med et35 med di coiloversene, mulig det var bare tein ss det ikke gikk på :(
 #422132  av celica_st185

Jeg har kjørt med XYZ, og da må man ha spacer for at det skal gå klar. Er jo forsåvidt ett must på disse bila uansett for at det skal bli fint bak.
 #422134  av God

Andrepedersen skrev:
God skrev:
Bare handle fra fensport, da har du delene på døra ca en uke etter di har mottatt betaling :) Trur ikke du kan ha 18" felger med et35 med di coiloversene, mulig det var bare tein ss det ikke gikk på :(
Har bestilt BC coilovers (BR serien) fra bc-racing.co.uk. Veldig rask respons og jeg fikk pakkesporing bare noen timer etter jeg bestilte. Ser lovende ut!

For øyeblikket har jeg 17" OZ superturismo felger, så jeg tror det skal gå fint. :wink:
celica_st185 skrev:Jeg har kjørt med XYZ, og da må man ha spacer for at det skal gå klar. Er jo forsåvidt ett must på disse bila uansett for at det skal bli fint bak.
Ja, der sa du noe! Har hatt spacers i tankene ganske lenge, men så har tanken rett og slett sluppet taket. :roll:

Holder det med 25mm bak og 10-15mm framme? Litt usikker på målene framme..
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 25