TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #424946  av ArildM
 
Takk, hyggelig å høre hva folk synes :) Kjøp Panasport G7 da så får du ikke helt samme som meg :mrgreen: Blir spennende å se hva Scotty får til, vet han er felgguru deluxe så jeg har trua :) Felgene blir sendt med snail mail på mandag, så de er nok her om 1-2mnd. Blir sendt rett til Felgteknikk for å spare frakt og tid :) Hvis alt klaffer har jeg de klare til våren.

Er 46 i innpress så jeg må kjøre med spacere. Ut i fra det jeg har sett på en del sider kan 20mm spacer både foran og bak funke.

I følge denne kalkulatoren, http://91mr2.com/wheel-and-tire-calculator/ , skal det bli 3mm fra flush fitment med 205/40/16 + 235/40/16. Og 20mm spacere (26 i innpress). Kan jo justere litt med forskjellige dekk. Skal høre med Sindre hva han har og kan få til, sånn at jeg får noe som blir heelt perfekt 8) Strengt tatt skulle jeg ha investert i coilovere også, men skal se an budsjettet.
 #424956  av 3rlend
 
er du medlem på mr2oc?
hvis ikke, bli det.
der er en mann som heter DB8, han skaffer ALT. er ikke en felg den mannen ikke får tak i. til hysterisk bra priser også.
samtidig har han masse nye deler til mr2 som han selger, slikt småtjafs som alle trenger og som er svindyrt på toyota

edit:
Daniel har coilovers, det er helt sykt :P
 #425007  av DanielJ
 
Coilovers er herlig! Vil abselutt anbefale deg å kjøpe :wink: Gleder meg virkelig til å få felgene fra Australia, spendt på om det blir lavt nokk.. Man må som regel kjøpe kortere fjærer med høyre spring rate til å bygge om coilovers'ene, for å få bilen så lav som jeg vil! Vet man kan få gjennom K-Sport.
 #425010  av ArildM
 
Men er ikke K-sport litt jalla? Tenker heller type KW Coilovers, men de koster jo en liten formue, i alle fall sett opp mot hva bilen koster. Samtidig så er det vel litt halvskummelt å entre "the lions den" for å få godkjent coilovere når man har en motor som ikke man får godkjent... Vi får se :)
 #425088  av DanielJ
 
K-sport er nokk litt jalla som du sier, men jeg tenker på ombyggingsfjærene til coiloverene! De skal være gullverdt :wink:



Denne har Megan coilovers med K-Sport fjærer (spring rate 18/24kg)
Bilde

Bilde
 #425102  av DanielJ
 
Har 5/8kg på mine Cusco Zero 2 coilovers, så 18/24kg må være sinnsykt ubehagelig å kjøre.. Han har sagt det er noe dritt å kjøre med så stive fjærer til daglig, men han ønsket ikke å ødelegge skjermene siden bilen er så lav. Derfor har han så stive fjære! Men kunne for min del ikke tenkt med så stive fjærer, men vurder å få noen som er kortere og litt stivere enn hva jeg har nå :)
 #425113  av ArildM
 
Om det blir så blir det nok KW Coilovers, mulig K-sport har blitt bedre, men det er uansett ikke bra nok. Ser ut til at de ruster etter få år og at kvaliteten fremdeles ikke er på topp. Men hva kan man forvente til den prisen da. Egentlig latterlig at noe sånt er TüV godkjent... :roll: Forøvrig synes jeg den med coilovere du linket til var litt for lav. Sååå fine veier har vi ikke her i landet. Men den jeg fant som jeg linket YouTube video til var pen :)
 #425114  av ArildM
 

Sånn i kombinasjon med litt dekkprofil så tipper jeg coilovere blir bra. Men som sagt, neppe i år. Skal få ferdig AW11en også tenkte jeg :roll: :mrgreen:
 #426166  av ArildM
 

Snart vår :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #426210  av FT86
 
Åååh konge !
 #426211  av ArildM
 
Hans Martin sin video, likefremt min Smokey (nå) :oops: :mrgreen:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 74