TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #430415  av ure

Jøss,den svarte var fiiiiiin :D :D Gå for svart, gå for svart..... :wink: :wink: Ekstralysene var også meget kledelige :!: .....Men se vekk i fra at setene var ALTFOR store i den lille bilen :oops:
 #430419  av ArildM

Note to self: They're BBS RS 027 and 028s (16x7 et28 and 16x8 et28).
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=4729

http://farm6.static.flickr.com/5183/588 ... 04de_o.jpg

Hehe, enda en som sier svart var fint. Hmmm, ja, jeg la frem for dama også at den sorte var pen. Hu spurte med en gang, hva synes de på forumet da? :mrgreen:
Må si svart vurderes. Lakke alt i svart og ha rødt motorromm da (orker ikke ta ut motor...), kanskje ikke den aller verste komboen da :oops:
Den sorte hadde jo rette stuket også, må få spaca ut felgene mine også slik at de fyller hjulbuene bedre. Samt få på skikkelig senk. Blir nok K-sport coilovere i løpet av vinteren, lista over ting som skal gjøres i Latvia blir bare lengre og lengre :oops:

Så folket på forumet har talt, heller svart enn rødt?
 #430431  av ArildM

NÃ¥ har jeg grublet hele natten. Dette er vanskelig. Men svart er kjedelig.
Snakket med Toyota og AW11 ble levert i en farge som heter 3H5 Orange Pearl Mica.
Her kan dere se en bildeserie av fargen og en bil som er så strøken som jeg vil ha min:
http://www.hemmings.com/hsx/stories/201 ... ture3.html

Bilde

Kanskje det hadde vært en fin farge?

Sitter å lager en liste over mods som jeg ønsker å få utført når den er i Latvia, den blir lang!
 #430432  av Mr2mr2

Den fargen ville jeg ha valgt :D 8)
 #430434  av ArildM

Takk :) Toyota nevnte faktisk lakk-koden din med link til Broom siden, så de har fått med seg bilen din de også :)

Synes orange fargen var fin, også er det "historisk" korrekt siden det er en original (utrolig sjelden???) farge til AW11 :)
 #430435  av Mr2mr2

Nevnte de den faktiske origninalfargekoden min da? eller koden på den fargen jeg har brukt på bilen?

Blir vel som denne bilen bilen din da?

[youtube][/youtube]
 #430447  av ArildM

Bilde
Noe slik hadde heller ikke vært dumt? Ligger fremdeles og vipper mot en mørk/intens orange av en eller annen sort. Så også på en Honda Teal, men det ble litt for sært. AW11 er også levert i en lys blå farge, men også litt for sært. Orange fargen er fin, og jeg har aldri sett den før på AW11, noe som er rart siden den ble levert med det originalt.

Blir vel trolig noe ala den på videoen, men jeg regner ikke akkurat fargene gjengitt via en VHS video fra sent 80tallet som korrekt :wink: De nevnte originalfargen din Torstein, også linket de til Broom artikkelen, trodde kanskje det var originalfarge du hadde brukt?
 #430472  av Mr2mr2

Gå for en mørk orange farge 8)

Er ikke akkuratt original fargen jeg brukte, men den ligner...

Den jeg har er en som er brukt på nissan skyline originalt
 #430475  av ArildM

Da blir det nok Orange, det hadde jeg ikke trodd :)

Jeg har jo en bil som er mer bereist enn meg :lol:
Bandit er født i Japan, bodde sine første år i Tyskland, så i Sverige og i Norge siden 2008.
Nå er den i Falun i Sverige, før den drar videre til Latvia i morgen :)
 #430478  av Mr2mr2

Står bilen i en konteiner, eller er det noen som kjører den rundt?
 #430479  av ArildM

GÃ¥r for egen maskin den vettu :) Billigere det :)
 #430490  av ArildM

Bilde
Bilde
Over helgelandsbrua :)
 #430494  av Mr2mr2

godt på vei ;)

Var det en bekjent som kjører bilen for deg?
 #430498  av ArildM

Min kontakt i latvia møter han som kjører Bandit i Sverige et sted. Han får tilbake sin bil mot at han Leverer Bandit og pengene. Deretter tar min kontakt Bandit med ferga over fra Stockholm (ish) og til Ventepils i Latvia. Så er det bare å vente på bildeoppdateringer, får i følge han som kjørte Bandit (nøytral 3.part som har hatt flere biler inne hos samme kontakt) får man masse bilder underveis i prosessen :)

Dette er en foreløpig gjøreliste (ren copy og paste fra lista jeg faktisk har sendt over):

- Karosseri:
Strippe bil, fjerne pyntelister på dører (limte lister)
Fjerne rust, sveise bakskjermer, overflaterust på forskjerm
Flytte bakspoiler ett hakk bakover, fjerne "klumpen" i midten og sparkle opp igjen. Bilder og info her: http://www.pbase.com/aw11mr2/deno_plumley (se også vedlagte bilder).

- Understell:
Bytte til polyforingssett (ligger i bilen)
Montere K-sport TüV godkjente Coilovere (Jeg/Eier kjøper og sender til Latvia?)
Antirustbehandle bilen etter at alt er ferdig
Stille inn bilen med vinkler fra TRD (kun hvis det skal settes på coilovere)
TRD sitt oppsett for camber, toe, caster.
• Camber Front: -2 degrees
• Camber Rear : -1 1/2 degrees
• Caster : +6 degrees
• Toe in front: 1,6mm.
• Toe in rear : 3,2mm.

- Interiør:
Ribbe alt interiør (ikke dashbord), undersøke for rust, legge på støydempingsmatter (ala Dynamat?).
Undersøke om det finnes noen måte å få justeringsmuligheten på UK setene byttet om slik at høyrestolen passer på venstresiden (flytte over railene?).
Dørtrekkene har hull og satt på uoriginale høyttalere, ikke pent, finnes det noen måte å få flyttet disse bak og opp til originale hull for høyttalere opp og over hodet bak fører og passasjer ønskes dette utført. Ønsker å gjøre dette slik at dørtrekkene kan trekkes om eller repareres på annet vis for å se mest mulig originalt ut. Om mulig.

- Lakkering:
Lakkere bilen i original Toyota lakk kode: 3H5 Orange Pearl Mica.
Lakkere dørkarmer, invendig, inne i bagasjerom foran, inne i bagasjerom bak. Maskere motorrom og beholde dette rødt(?). Lakkere alle utvendige deler sort (lister rundt vinduer) Beholde sidespeil sort, evt lakke disse sort.

- Eksteriør:
Montere lykter i fronten på bilen (se bilde av sort mr2 med samme styling), skal sjekke selv hvilke lykter som kan passe.
Gå gjennom styling, sjekk for sprekker og evt reparere dette. Fjerne hullene for skilt på bakfanger (skal snakke med biltilsynet for å få "US" skilt mellom baklyktene slik det skal være).
Montere vedlagt øvre frontrutelist
Sjekke om skiltlys bak fungerer
Sjekke opp ang frieksos
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 76