Min kontakt i latvia møter han som kjører Bandit i Sverige et sted. Han får tilbake sin bil mot at han Leverer Bandit og pengene. Deretter tar min kontakt Bandit med ferga over fra Stockholm (ish) og til Ventepils i Latvia. Så er det bare å vente på bildeoppdateringer, får i følge han som kjørte Bandit (nøytral 3.part som har hatt flere biler inne hos samme kontakt) får man masse bilder underveis i prosessen
Dette er en foreløpig gjøreliste (ren copy og paste fra lista jeg faktisk har sendt over):
- Karosseri:
Strippe bil, fjerne pyntelister på dører (limte lister)
Fjerne rust, sveise bakskjermer, overflaterust på forskjerm
Flytte bakspoiler ett hakk bakover, fjerne "klumpen" i midten og sparkle opp igjen. Bilder og info her:
http://www.pbase.com/aw11mr2/deno_plumley (se også vedlagte bilder).
- Understell:
Bytte til polyforingssett (ligger i bilen)
Montere K-sport TüV godkjente Coilovere (Jeg/Eier kjøper og sender til Latvia?)
Antirustbehandle bilen etter at alt er ferdig
Stille inn bilen med vinkler fra TRD (kun hvis det skal settes på coilovere)
TRD sitt oppsett for camber, toe, caster.
• Camber Front: -2 degrees
• Camber Rear : -1 1/2 degrees
• Caster : +6 degrees
• Toe in front: 1,6mm.
• Toe in rear : 3,2mm.
- Interiør:
Ribbe alt interiør (ikke dashbord), undersøke for rust, legge på støydempingsmatter (ala Dynamat?).
Undersøke om det finnes noen måte å få justeringsmuligheten på UK setene byttet om slik at høyrestolen passer på venstresiden (flytte over railene?).
Dørtrekkene har hull og satt på uoriginale høyttalere, ikke pent, finnes det noen måte å få flyttet disse bak og opp til originale hull for høyttalere opp og over hodet bak fører og passasjer ønskes dette utført. Ønsker å gjøre dette slik at dørtrekkene kan trekkes om eller repareres på annet vis for å se mest mulig originalt ut. Om mulig.
- Lakkering:
Lakkere bilen i original Toyota lakk kode: 3H5 Orange Pearl Mica.
Lakkere dørkarmer, invendig, inne i bagasjerom foran, inne i bagasjerom bak. Maskere motorrom og beholde dette rødt(?). Lakkere alle utvendige deler sort (lister rundt vinduer) Beholde sidespeil sort, evt lakke disse sort.
- Eksteriør:
Montere lykter i fronten på bilen (se bilde av sort mr2 med samme styling), skal sjekke selv hvilke lykter som kan passe.
Gå gjennom styling, sjekk for sprekker og evt reparere dette. Fjerne hullene for skilt på bakfanger (skal snakke med biltilsynet for å få "US" skilt mellom baklyktene slik det skal være).
Montere vedlagt øvre frontrutelist
Sjekke om skiltlys bak fungerer
Sjekke opp ang frieksos