TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #432337  av laffy

ArildM skrev:Joda, Toyota estimerte vel rundt 40 lapper +++ for hellakkering av Smokey :wink: Så jeg tar ikke i når jeg sier at jobben som er gjort med Bandit hadde kostet minst 80 lapper i Norge :lol:
Om de har gjort alt over så nærmer man seg nok 80 laken svart for å si det sånn... Har ikke lest gjennom hele tråden, men er dette et firma du blitt anbefalt av andre? Har du sett arbeid gjort av de før?
 #432344  av ArildM

Dette er gjennom Knut Jarle Simonsen ( https://www.facebook.com/sianamaste ).
Fant han gjennom at han postet bilder av noen av prosjektene i to av veteranbilgruppene jeg er med i på Facebook.
Han kommer fra Norge, men bor storparten av tiden i Latvia i Latvias nest største by Liepaja. Her har han etter noen år med dette satt sammen et team av folk som han organiserer og administrerer. Lauris har tatt det meste av karosseriarbeid (Nauris var opptatt med annet prosjekt), og jeg mener det er Lauris som lakkerer også. Ellers er det andre folk som skal trekke opp, og enda en part som skal ta det tekniske om jeg har forstått alt rett.

Dette er genialt fordi du både har en Norsk kontakt med daglige bildeoppdateringer og info om prosjektets fremgang som gjør dokumentasjonen av et slikt prosjekt komplett. Du får tilogmed se de "styggeste" bitene av et prosjekt slik som bilder av sveising av skjermer +++, arbeid som du normalt ikke får dokumentert. Fordel to er at Knut allerede har svært gode folk (han har trålt gjennom en del folk for å få det teamet han har nå) som han organiserer, med flere personer som har spisskompetanse på sine fagfelt.

Alt i alt utgjør dette i kombinasjon med svært gode referanser at jeg aldri har vært i tvil på at dette blir bra. Jeg har snakket med personen i flere mnd før jeg stolte på å gi han nøklene til bilen min, men ikke angret en dag i etterkant. Og jeg er alltid svært grundig i min research før jeg gjør noe som helst :)

Avslutter med bilder av setene jeg har skaffet meg, disse ble kun levert som en option i Super Edition av AW11 i Japan i 1988:

:mrgreen: Går rette veien mot den Ultimate AW11 i mine øyne nå :)
 #432346  av Inz4ne

Vil ha slike seter!
 #432353  av ArildM

Rare items are meant to be rare :mrgreen:
Bare å lete på Ebay det :)
 #432359  av DanielJ

Rått! Kommer til å se veldig bra ut
 #432361  av ArildM

Takk takk 8)
 #432377  av ure

Ser veldig bra ut Arild :D Naise seter,er nok en stor forbedring ved "aktiv" kjøring. Respekt for å ta kostnaden av å få en gammel AW11 til å bli riktig GROM.... :wink:
 #432378  av mr2pondus

Nå skjønner jeg at det er lenge siden jeg har bladd i prosjekttrådene :shock: . Dette blir jo helt kanonbra! 8)
Godt noen har det som skal til for å fullføre noen skikkelig hårete planer! :D :D
 #432389  av ArildM

Stor takk til dere begge :) Er en drøm å endelig kune realisere en grom AW11, akkurat slik jeg vil ha den :)
"Many years in the making" men nå endelig blir det skikkelig 8)
 #432422  av Lørnings

Ser virkelig bra og lovende ut, Arild! Flotte seter også! Skal du få dem trekt om, eller monterer du dem slik de ser ut idag? Venter spent på sluttresultatet! :wink:
 #432424  av ArildM

Takk for skryt :) Bare 14 dager til jeg er i Latvia nå :)

Setene blir i utgangspunktet beholdt slik som de er, siden de så veldig bra ut. Er litt skeptisk på å trekke om mtp varighet på stoffet og passform (de fleste omtrekte seter ser man er trukket om).
Tror det blir bra dette :) Siste utgiftspost er nok et tidsriktig / korrekt JDM ratt, gjerne det supersjeldne Momo rattet som ble levert i Super Edition utgaven, skal bruke vinteren å lete :)

Jaja også noen ultralette felger med tilhørende dekk, C60 kasse ++++ Blir jo aldri HEELT ferdig :oops:
 #432447  av ArildM

Lei av bilder? Neida, her kommer flere:

Snart ferdig med fronten.

Snakket med K-sport, de har enda ikke fått produsert ferdig Coiloverene mine... Skulle sendes neste uke, så det blir på hengene håret om vi rekker å montere de. Krysser fingrene for at det går :)
 #432489  av mr2pondus

Hvis denne bilen blir like bra som dokumentasjonen på veien,vil jeg tro dette verkstedet i baltikum får mer å gjøre. :D
Lenge siden jeg har sett såpass til seriøs fremdrift. :shock:
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 76