Med MK1b som står på vinterlagring og garasjen full av peugeot 405, så ble det litt kjedelig så da var man å hentet et prosjekt til

Ser det ikke så godt på bildet men takluka er sprekt

Tørket vekk møkk fra motorluka på den enne kanten, ser jo ut til at den kan bli fin om den får en vask

Noe rust i dørene

Demontert eksosannlegg for å komme til

Rusten braket nesten ute

Resten av braket sitter i denne bolten som bare går rundt, firkantmutteren på baksiden har slått i stykker feste sitt, ganske vanlig at det skjer med slike fester, så er bare å dra fram vinkelsliperen og kappe det vekk.

Braketen på andre siden er heller ikke bra.

Bilen er relativt grei rustmessig, har en del overflate rundt om i hjulbuer og noe under, motorfeste foran og bak er i mindre god forfatning men har noen ekstra som er greie som skal sandblåses og pulverlakeres
Må ha nye skiver og kloser rundt om, kommer også til å overhale kalliperene. Eksosen må enten repareres eller byttes. Regreima vet jeg ikek når var skiftet sist det som står på dekslet er 11/4/2000 så tror den er blitt byttet en gang etter det og, men kan ikke vite dette sikkert så den skal og byttes.
Reiste i utgangspunktet opp for å kjøpe det jeg regnet med ble en delebil og en testbenk for den ekstra motoren jeg har ståendes siden motoren i denne ikke startet, ved litt nærmere undersøkelser så lå det 5cm vann og 1.5 cm med gjørme rundt pluggene så dette ble tørket og blåst bort, før pluggen ble skiftet og olje og kjølevekse ble kontrolert.
Og da startet jagu meg motoren og den maler ganske fint, tror den vil ha ny olje og kanskje ventiljustering. Så det skal den få etterhvert. Prøver som nevnt i denne tråden her
viewtopic.php?f=95&t=42889 å undersøke mulighetene for å få produsert de brakettene som er rustet i stykker , da også de i front, selvom de ikke er like utsatt for rust så blir de borte over tid de også.
Planen for denne her er egentlig ikke satt i stein, tenkte på banebil, men ser at det krever en del jobb og styr så i første omgang blir det å få fikset brakett, bytte regreim og olje på motoren, og eventuelt justere ventiler. Motoren svetter og litt olje fra rundt fordeler, men dette er antagelig bare den indre pakningen og bør ikke by på noe særlig problem å bytte. Det lekker også olje fra girkassa, dette er fra rundt høyre drivaksel så tipper det bare er pakningen der som er utslitt., men kommer ikke til å ordne det med en gang, med mindre moteren tar seg en luftetur ut av bilen for å bytte regreim, da blir det ikke mye ekstra jobb å gå over kassa, forutsatt at jeg får tak i en overhalingsmanual.
Ser at etter opprydding i photobucketalbumene mine så har alle de andre bildene forsvunnet fra tråden skal se om jeg kan få lagt de inn på nytt snart, men blir ikke idag.