TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #433612  av ArildM

Hehe, gla for å ha en rustfri MR2 :)
 #433614  av Inz4ne

Skjønner jeg godt :) Men det er noe eget ved å suse rundt i en MR2 MK1 uansett syns jeg, er artig som bare det :)
Føles nok en god del bedre om den er helt strøken da ;)
 #433623  av ArildM

Egentlig, om jeg skal være ærlig, savner jeg å ha en som ikke er så strøken på noen vis. Du forandrer dessverre litt mentalitet når du har en dønn strøken relativt sjelden bil, kontra å ha en litt morobil med litt rust i skjermene som du ikke er så redd for. Begge deler har sin sjarm, men jeg synes i alle vall det var like morsomt når jeg bare kunne kjøre som jeg ville uten å være redd for bilen min :)
 #433632  av Inz4ne

Tja, jeg skjønner jo hva du mener, derfor jeg sender MK1a til restaurering og beholder MK1b til moro i første omgang, med mindre det skulle dukke opp en annen plan da, man vet jo aldri.
 #433646  av ArildM

Høres ut som en god plan :)
 #433724  av Inz4ne

Da har man satt opp en slik enkel garasjehall og parkert MR2-en der siden det lekker litt i pakningen rundt targataket, vann inn i kupeen er ikke no særlig.
Bilde
Sist redigert av Inz4ne den 08 mar 2014 22:43, redigert 2 ganger totalt.
 #436325  av Inz4ne

For en liten stund siden gikk MK1a i pressa for å bli spiker.
MK1b venter på å få overhalt calippera sine bak og gleder seg til det blir sommer igjen.
Men noe jeg hadde trengt hjelp med er å få tak på ratt som er tuvgodkejnt da jeg har uorginalt ratt i min nå, eventuelt orginalratt, det har riktignok gått igjenom når tidligere eier har vært på kontroll, men med min flaks blir den neppe godkjent med det som står i nå, kammeraten min trenger forsåvidt også et ratt som er godkjent.
 #439721  av Inz4ne

Med MK1b som står på vinterlagring og garasjen full av peugeot 405, så ble det litt kjedelig så da var man å hentet et prosjekt til
Bilde
Bilde
Ser det ikke så godt på bildet men takluka er sprekt
Bilde
Tørket vekk møkk fra motorluka på den enne kanten, ser jo ut til at den kan bli fin om den får en vask :)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Noe rust i dørene
Bilde
Demontert eksosannlegg for å komme til
Bilde
Rusten braket nesten ute
Bilde
Resten av braket sitter i denne bolten som bare går rundt, firkantmutteren på baksiden har slått i stykker feste sitt, ganske vanlig at det skjer med slike fester, så er bare å dra fram vinkelsliperen og kappe det vekk.
Bilde
Braketen på andre siden er heller ikke bra.Bilde
Bilen er relativt grei rustmessig, har en del overflate rundt om i hjulbuer og noe under, motorfeste foran og bak er i mindre god forfatning men har noen ekstra som er greie som skal sandblåses og pulverlakeres
Må ha nye skiver og kloser rundt om, kommer også til å overhale kalliperene. Eksosen må enten repareres eller byttes. Regreima vet jeg ikek når var skiftet sist det som står på dekslet er 11/4/2000 så tror den er blitt byttet en gang etter det og, men kan ikke vite dette sikkert så den skal og byttes.
Reiste i utgangspunktet opp for å kjøpe det jeg regnet med ble en delebil og en testbenk for den ekstra motoren jeg har ståendes siden motoren i denne ikke startet, ved litt nærmere undersøkelser så lå det 5cm vann og 1.5 cm med gjørme rundt pluggene så dette ble tørket og blåst bort, før pluggen ble skiftet og olje og kjølevekse ble kontrolert.
Og da startet jagu meg motoren og den maler ganske fint, tror den vil ha ny olje og kanskje ventiljustering. Så det skal den få etterhvert. Prøver som nevnt i denne tråden her viewtopic.php?f=95&t=42889 å undersøke mulighetene for å få produsert de brakettene som er rustet i stykker , da også de i front, selvom de ikke er like utsatt for rust så blir de borte over tid de også.
Planen for denne her er egentlig ikke satt i stein, tenkte på banebil, men ser at det krever en del jobb og styr så i første omgang blir det å få fikset brakett, bytte regreim og olje på motoren, og eventuelt justere ventiler. Motoren svetter og litt olje fra rundt fordeler, men dette er antagelig bare den indre pakningen og bør ikke by på noe særlig problem å bytte. Det lekker også olje fra girkassa, dette er fra rundt høyre drivaksel så tipper det bare er pakningen der som er utslitt., men kommer ikke til å ordne det med en gang, med mindre moteren tar seg en luftetur ut av bilen for å bytte regreim, da blir det ikke mye ekstra jobb å gå over kassa, forutsatt at jeg får tak i en overhalingsmanual.

Ser at etter opprydding i photobucketalbumene mine så har alle de andre bildene forsvunnet fra tråden skal se om jeg kan få lagt de inn på nytt snart, men blir ikke idag.
 #440164  av Inz4ne

Miniupdate
Ny takluke
Bilde
Alternativ transportmåte :P
Bilde
Stemningsbilder
Bilde
Bilde
 #440166  av Myklebust

Mosegrodd MR2 :mrgreen: Korleis har den vore "lagra"? Midt ute på et jorde? :wink:

Neida, kult at du tar på deg et slikt prosjekt! Om motoren er mulig å fikse og rusten ikkje er for gale så må du få redda denne! Er interiøret og slikt i bra stand?
 #440167  av Inz4ne

Det er en del overflaterust ca overalt av vanlige steder på bilen, men virker ikke som det er gjenomgående på andre ting en bakstillingsbrakketene og noen andre småsteder, interiøret har noen skramer, men med litt rengjøring og deler fra delebilene jeg har demontert så burde det bli helt ok ihvertfall.
Da fikk amn også lagt inn bilder på nytt igjen, så ser ikkr tråden så tom ut :)
 #440170  av Inz4ne

Som dere sikkert så av de forrige bildene så har jeg fått vekk en værste møkka fra bilen. Den var forresten ikke lagret på et jorde, men ikke langt unna :P
I tillegg har stakkaren stått avregistrert siden 16/07-2010 tipper det var omtrentlig da braktene sviktet og gjorde bilen ukjørbar, med tnke på at den var godkjent fram til uti 2012
Nylakkerte deler :D Motorfestene på den hvite var ikke helt gode, men hadde noen med god gummi så de er blitt sandblåst og lakkert.
Bilde
Ny pakning til tennpluggdekslet.
Bilde
 #440444  av Inz4ne

Pakke med lykter til MK1b :D
Bilde
 #440446  av ArildM

Nice :) Gjør seg godt de der lyktene synes jeg :) Bare å si på biltilsynet at du skal ha US skilt så får du det :)
PS: Ikke si du skal ha lite skilt bak, men US skilt. US skilt bak heter noe slikt som høyt og smalt. Jeg sa jeg skulle ha lite skilt og da klikka de helt, dette var ikke lov, fy fy, osv :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15