3rlend skrev:Jeg foreslår At du setter av et par timer og leser på motoiqTakk for info.
Gt35 er en stor turbo. Og du blir ikke å få turbotrykk noe spesielt tidligere om du ikke leker med kammene eller får en skikkelig custom manifold. Og kast piggy back og kjøp deg ordentlig sprut.
Misforstod jeg deg eller vet du ikke hva bunn/topp er?
3 lags topp pakning er så enkelt at det er 3 "skiver" oppå hverandre som er pakninga :p
Å kjøre hardt vil si at du presser på gass pedalen med hard kraft fra foten din, ergo at motoren får piska seg skikkelig.
Og da er det en god ide og la olja kjøle seg ned før du stenger.
Samtidig ville jeg satt turbo timeren på noe lenger en 40 sek. Bedre safe than sorry
Til slutt må jeg spørre: bilen din må jo gå no innmari fælt?:p
Dette er ikke mitt fagfelt for å si det sånn, så jeg er faktisk usikker på hva som menes med "topp", dog hva bunnen er har jeg allerede fått svar på.

Når det gjelder kjøre hardt så tenker jeg mer at det er vel ikke å kjøre hardt å bare dra den opp til turtallssperren én gang og så kjøre rolig en stund, før en stopper. Akkurat hvor grensen går for å kjøre den hardt er vel ikke akkurat veldefinert og kommer an på en drøss parametere, men bare så jeg ikke misforstår så er det vel ikke å kjøre hardt å gjør dette én eller to ganger på en normal tur (hva nå enn en normal tur er, men jeg tenker bare på en slags grov tommelfingerregel jeg kan forholde meg til)?
Jeg skal finne ut hvordan jeg stiller turbo-timeren, hva anbefaler du? 60 sekunder?
Bilen går ikke noe fantastisk bra, den går helt greit (over 4000 RPM), men jeg kunne tenke meg en mer normal effektkurve. Da må jeg vel bytte turbo?