TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443296  av GhostRider88

ArildM skrev:Takk :-) Målet er som sagt en stock ++ bil :-) Interiøret blir standard, skal se om stolene må trekkes opp eller om de kan repareres. Blir evt trukket opp i mørkt/sort stoff :-) ellers blir interiøret helt standard, ikke så mye som en billig gaugepod med knallblåe juletredioder :-)
Som musikk i mine (originale) ører 8)
 #443301  av magnesmurf

ArildM skrev:Takk :-) Målet er som sagt en stock ++ bil :-) Interiøret blir standard, skal se om stolene må trekkes opp eller om de kan repareres. Blir evt trukket opp i mørkt/sort stoff :-) ellers blir interiøret helt standard, ikke så mye som en billig gaugepod med knallblåe juletredioder :-)
Høres ut som en GOD plan :wink:
 #443302  av Scoop

Liker også å høre originalt.. Småforbedringer er helt greit, gjerne også originale nyere deler, men a-stolper fulle av voltmetere og bodykits.. Da blir det nesten som å miste en Mr2 i prosessen :cry:.
Gleder meg til å se den ferdig! :mrgreen:
 #443311  av ArildM

Verkstedet har fylt på 13,7 liter kjøleveske :-) og med det er man motorteknisk ferdig :-) de hadde aldri fylt så mye kjøleveske før :-) fant også en grønn stålomspunnet bensinslange... Greit å få sånne ting byttet! :-)

Det eneste dere må slite med videre er vingen da :mrgreen:
 #443319  av GhostRider88

ArildM skrev:Verkstedet har fylt på 13,7 liter kjøleveske :-) og med det er man motorteknisk ferdig :-) de hadde aldri fylt så mye kjøleveske før :-) fant også en grønn stålomspunnet bensinslange... Greit å få sånne ting byttet! :-)

Det eneste dere må slite med videre er vingen da :mrgreen:
Bra :) Vingen er jo Smokey det, så den må ikke byttes 8) :!:
 #443320  av ArildM

Takk :-) foruten vingen blir den helt stock chassi. Med sorte skvettlapper, og en "liten" nysveist eksos da :-)
 #443321  av GhostRider88

ArildM skrev:Takk :-) foruten vingen blir den helt stock chassi. Med sorte skvettlapper, og en "liten" nysveist eksos da :-)
Liker :!:
 #443329  av hmsilset

Høres bra ut! Bensinslangen satt dårlig ofte.. Men stramma etter om det lukta bensin ;)
 #443335  av ArildM

Takker, tror det Blir bra :-) gått med til sammen en uke i timeantall på verksted med teknisk jobb :-) Knut sa det så ut som den har lukket før hehe :-) byttet til nye slanger og strammere sa han :-) bestilt fotoshoot også nå :-) har noen flere bilder som jeg skal legge opp når jeg kommer hjem :-)
 #443540  av ArildM

Har vært litt sløv med oppdateringer, masse bilder jeg kun har lagt ut på Facebook, men begynner å bli lite bil igjen nå:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5718_n.jpg

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 5868_n.jpg

Regner med Facebook bildene fungerer her? :)
 #443541  av Royalmaas

Stilige felger ! Er det 16" eller 17" ? Har lyst på lignende selv til min, men tror 17" kan bli litt lite... Ligner litt på OZ Futura o.l, skikkelig japansk nostalgia :D
 #443543  av ArildM

Takk! 3-delte Work Equips i 16x7 og 16x8 :)
Skulle gjerne hatt 17" varianten, men den er ikke alltid like enkel å oppdrive :)
OZ Futura er jo også en klassisk, rå felg! :)
 #443552  av inzane2012

denna vinga denna vinga :) Rev6 vinga ser jo så mye bedre ut :) men beste hadde jo vert å fått på 98 vinga.

Men ang targa pakningene, 5000kr for di fra twosrus? mener nå at jeg ikke betalt mer ca 3500-4000kr for hele skjiten inkludert frakt. Betalte vertfall under halvpris av det toyota i Førde oppga som var ca 8000 lapper for alt...

Har du forresten sjekket ut hva pris på samme jobb hadde kostet hos f.eks toyota? Kunne vert interessant å vite :) Jeg spurte bare på pur hva en NY girkasse til NA'n kostet da jeg lurte på om min var begynt å bli dårlig...32000kr, PLUSS moms :)
 #443556  av ArildM

Jeg ikke denne vingen:

Og IHVERTFALL IKKE denne:

Om jeg betaler 4 eller 5 for targatakpakningene er urelevant akkurat nå, i det store bildet så er det ikke det som utgjør størsteparten av prisen. Mulig jeg er teit, men kjøper gjerne nye pakninger på Toyota i håp om at de er ferskere eller i noen grad bedre en hva andre selger, kanskje det er b-vare, annensortering, noe som har ligget lenge osv osv... Hadde det vært snakk om å betale 8000 mot 4000, så hadde jeg kjøpt annet sted.

Samme jobb hadde nok kommet på over 100'000 i Norge. Toyota estimerte 40-50lapper for en basic lakkering av bilen. Så kom arbeidet med eventuell demontering, pussing grunnarbeid attpåtil (snakket med de når jeg ble påkjørt). Lakkereren i Latvia er jævlig nøye og gjør en utrolig bra jobb med lakkeringa, AW11en er spotless ett år etter lakkering, og jeg tror den forblir det videre også med mindre jeg selv gjør noe feil. Derfor sammenlikner jeg heller ikke pris med hobbylakkerere som tilbyr lakkering for 10'000 svart i Norge.

Inkl alle deler og hele pakka med ferie, tannlegetur, ukesopphold på hotell osv tror jeg vi snakker 50 lapper. Mulig et par ekstra siden jeg skal trekke opp setene i nytt stoff (Svart + noe grått i midten). Dette inkluderer regreim, pakningene, clutch-sett, vannpumpe, foringer, bremseoverhaling, motorolje +++++++++++++++++++++ Jeg anser det hele som en veldig god pakkedeal som forsikrer meg om at bilen både ser bra ut, er rustfri, og teknisk sett vil være problemfri i flere år fremover.

Om det er verdt å koste på en gammel MR2 så mye får bli en vurdering til hver enkelt, jeg synes det er verdt det :)

Kommer flere bilder etterhvert, må bare få surra meg til å laste de opp på IMGur og delt de her :) Status er nå at de er godt i gang med å pusse ned deler, ikke så gruelig lenge igjen til den er klar for lakk :)
 #443557  av Zepticon

Og der var vi igang med å snakke om vingen :D Bra du har noe som skaper kontrovers og diskusjon. Hadde jo vært litt kjedelig om alt var likt og ingen hadde noe å utsette på det :D
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 74