Knut tar gjerne på seg flere oppdrag, alt overstående gjelder for alle her på forumet. Send en mail om dere har noe dere vil ha prisoverslag på.
Totalt havnet jeg på 58 lapper for Smokey. Ventetiden i år var litt lengre enn i fjor, pga litt tekniske utfordringer og voksesmerter hos Knut (han hadde tatt på seg litt for mange oppdrag i år). Alt i alt tok det vel 4-5mnd? Jeg tror han skal kutte ned litt på totale rustvrak, og heller satse på litt enklere jobber. Ellers er det verdt å merke seg at Knut ikke vil være billigst, han skal tross alt være overhode og ha litt å leve for han også. Jeg betaler mer enn gjerne litt ekstra for å ha en god norsk person jeg stoler helt og fullt på. Jeg vet at de glippene som har skjedd har han tatt seriøst og i verste fall henter han bilen sørover og retter opp i eventuelle feil som dukker opp, uten noe som helst kostnad for kunde. Dialogen man har underveis og bildedokumentasjonen er også ubetalelig.
Skal du ha billigst, sender du bilen og nøklene fra deg til et totalt ukjent polsk firma, kniper igjen øynene og håper at du kanskje får bilen tilbake igjen, at den utseendemessig er gjort god jobb med, men også at du i en total uvitenhet bare må satse på at grunnarbeid og liknende også er bra gjort
Prisen jeg never er da inkl demontering av alt, nye targataklister, komplett utvendig lakkering og inni alle krinker og kroker, minus frunken, motorrommet og bagasjerommet. Overhaling av dørhengsler, montering av beskyttende matte i frunken, nye gummitopper i karosseriet der det manglet noen. Understellsbehandling, bytte av alle drivmansjettene, ta ut motor, bytte komplett clutch, hoses from hell, stammehjul, regreim, vannpumpe, sjekking av ventilklaringer, nye gummiforinger til støtdemperne, nye gummiforinger til styringa, speed flaps, trekking av seter, komplett innvendig rens av interiøret, ny frontrute, bytting av en busslast med knekte rustne skruer, gjenging av nye hull til plastikkdekslene under bilen, nye skruer der også. Både frontfangeren og bakspoileren måtte pusses helt ned, og bakspoileren er lakkert på en spesiell måte for å prøve å forhindre at den skal begynne å boble igjen. Nye simmerinner på girkassa siden den lakk olje, noe nytt på motorblokka som var lurt å bytte når man var i gang. Fjerning av rust både i nerkant og i falsene på døra, fjerning av rust i indre del av skjermen bak, et sted der det samlet seg mye skitt og smuss sa Knut, mulig et problem SW20 får i fremtia, oppkobling av ryggelys, reparasjon av ledningsnettet til blinklysene, polish av blinklysene, fjerning og sveising av logoer på panser og bagasjeromsluken bak, lakking og fjerning av rusthull i bakre skjermbue, flushing og ny kjøleveske. Irdium tennplugger, og ny Castrol motorolje.
Selv da har jeg garantert glemt noe
Hele tia får man bilder, feedback og spørsmål fra Knut. Vil man ikke ta alt, trenger man ikke ta alt, men jeg er av den oppfatninga av at når man først holder på så er dette noe man gjør sikkelig, selv om det koster litt
