TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's SW20 (Smokey)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444671  av magnesmurf

lasse skrev:Litt offtopic, men min 7x10 garasje kommer i slutten av september :mrgreen:
Bilder er obligatorisk :!:

Kjenner det er påtide å flytte. Til et sted hvor jeg har tomt nok til å få lov å bygge noe i den størrelsen :roll:
 #444675  av ArildM

Takk takk, konstant sparing og en nøktern livsstil med mye knekkebrød, null festing og turing på byen lønner seg i det lange løp :) Knut er en bunnseiøs fyr, faktisk blir det trolig slik at bilen hentes nedover, lakkeres opp slik at den får en 100% jevn farge og kjøres hjem igjen uten ekstrakostnader. Ikke uten grunn jeg anbefaler han uten et snev av tvil :)
 #444676  av lasse

Tja, mitt regnestykke ser slik ut foreløpelig:
-Grunnarbeide:? Jobben min som har ordnet det, har ikke fått regning enda, men hadde gravemaskin hos meg ca 1,5 uke
-plate: 45.000,- og da var selve jobben gratis, betalte kun for materialer
-ett pass med leca: ca 9000,-
-port, den med mest isolasjon: 21.000,- og det var med 35% rabatt, pluss ca 3000,- for montering
-garasje, kun utvendig, isolering og plateslåing innvendig ikke med i prisen: 180.000,-

Også kommer jo resten også, strøm fikser jeg jo selv, samme med isolering og plateslåing innvendig, men materialene koster jo penger de også...
Bilder kommer nok, men i en egnet tråd på offtopic forumet når den tid kommer :wink:
 #444679  av Johnny_Bravo

Nå har jeg sittet å lest gjennom 37 sider om bilen din og sitter kun igjen med et spørsmål. Hvordan får jeg tak i knut og co?
Jeg har bestilt hellakkering til min bil den 29 september til en sum som ligner på totalen du betalte for alt du gjorde med din bil

Sende bilen til Latvia i vinter høres ut som en kjempe plan!
 #444681  av ArildM

Knut og co kan varmt anbefales :) Henter og leverer bilen på døra di om du ønsker :)
Facebook side her:
https://www.facebook.com/sianamaste?fref=ts
Ta kontakt på Epost her:
sianamaste@inbox.lv

Send da en epost med bilder av bilen din og beskrivelse av hva du ønsker gjort.
Knut kan både AW11 og SW20, og Lauris lakkerer med knallresultat :)
 #444683  av Myklebust

Han har ikkje lyst på Celica Supra-besøk etterhvert trur du? Ser for meg at det er like mykje jobb på min XX som det var på Smokey.. Kor mykje det kosta? Lang ventetid osv.? Mulig å sende han en e-post med bilder og info, få et pristilbud og så tenke på det utifrå det? :P

Har vurdert å spørre deg om dette før, men er så usikkert om eg skal ha bilen lenge, og om eg får råd til dette som student. Mest sannsynlig må eg spare i ett par-tre år ;) Hadde vore grisedeilig å fått den strøken! :mrgreen:
 #444687  av ArildM

Knut tar gjerne på seg flere oppdrag, alt overstående gjelder for alle her på forumet. Send en mail om dere har noe dere vil ha prisoverslag på.

Totalt havnet jeg på 58 lapper for Smokey. Ventetiden i år var litt lengre enn i fjor, pga litt tekniske utfordringer og voksesmerter hos Knut (han hadde tatt på seg litt for mange oppdrag i år). Alt i alt tok det vel 4-5mnd? Jeg tror han skal kutte ned litt på totale rustvrak, og heller satse på litt enklere jobber. Ellers er det verdt å merke seg at Knut ikke vil være billigst, han skal tross alt være overhode og ha litt å leve for han også. Jeg betaler mer enn gjerne litt ekstra for å ha en god norsk person jeg stoler helt og fullt på. Jeg vet at de glippene som har skjedd har han tatt seriøst og i verste fall henter han bilen sørover og retter opp i eventuelle feil som dukker opp, uten noe som helst kostnad for kunde. Dialogen man har underveis og bildedokumentasjonen er også ubetalelig.

Skal du ha billigst, sender du bilen og nøklene fra deg til et totalt ukjent polsk firma, kniper igjen øynene og håper at du kanskje får bilen tilbake igjen, at den utseendemessig er gjort god jobb med, men også at du i en total uvitenhet bare må satse på at grunnarbeid og liknende også er bra gjort :)

Prisen jeg never er da inkl demontering av alt, nye targataklister, komplett utvendig lakkering og inni alle krinker og kroker, minus frunken, motorrommet og bagasjerommet. Overhaling av dørhengsler, montering av beskyttende matte i frunken, nye gummitopper i karosseriet der det manglet noen. Understellsbehandling, bytte av alle drivmansjettene, ta ut motor, bytte komplett clutch, hoses from hell, stammehjul, regreim, vannpumpe, sjekking av ventilklaringer, nye gummiforinger til støtdemperne, nye gummiforinger til styringa, speed flaps, trekking av seter, komplett innvendig rens av interiøret, ny frontrute, bytting av en busslast med knekte rustne skruer, gjenging av nye hull til plastikkdekslene under bilen, nye skruer der også. Både frontfangeren og bakspoileren måtte pusses helt ned, og bakspoileren er lakkert på en spesiell måte for å prøve å forhindre at den skal begynne å boble igjen. Nye simmerinner på girkassa siden den lakk olje, noe nytt på motorblokka som var lurt å bytte når man var i gang. Fjerning av rust både i nerkant og i falsene på døra, fjerning av rust i indre del av skjermen bak, et sted der det samlet seg mye skitt og smuss sa Knut, mulig et problem SW20 får i fremtia, oppkobling av ryggelys, reparasjon av ledningsnettet til blinklysene, polish av blinklysene, fjerning og sveising av logoer på panser og bagasjeromsluken bak, lakking og fjerning av rusthull i bakre skjermbue, flushing og ny kjøleveske. Irdium tennplugger, og ny Castrol motorolje.

Selv da har jeg garantert glemt noe :)

Hele tia får man bilder, feedback og spørsmål fra Knut. Vil man ikke ta alt, trenger man ikke ta alt, men jeg er av den oppfatninga av at når man først holder på så er dette noe man gjør sikkelig, selv om det koster litt :)
 #444689  av Myklebust

Wow! Bra svart! Blir nok med drømmen inntil videre, men Latvia er et klart alternativ om eg går til med heillakkering eller får store motorproblemer i fremtida! Er en del småplukk eg ville ha gjort, men det er også slikt eg kan ordne sjøl med litt elbowgrease ;)
 #444712  av ArildM

Hehe ja fy fader :)
Det er vel mange som rynker litt på nesa når jeg sier at jeg passerte 50 lapper i påkost på en så gammel bil, men så er den jo på mange måter som en helt ny bil nå :)
Og krone for krone tror jeg at jeg har fått meget god valuta for pengene :)
 #444713  av Myklebust

Ingen her inne som ser rart på deg for det! Creds er det :)
 #444714  av hmsilset

Brukte over 100.000kr på Smokey i 2008-2009 jeg.KUN i bensin ;) Noen ti tusen for å ha en strøken gammel bil en liker, er ikke ille. Husk at han skal kjøres hardt for å ikke bli sur ;) Håper han Knut vil ha med seg evoen min også en gang.Nesten strøken er ikke nok!
 #444716  av ArildM

Takk takk :) Nei jeg tenker slik jeg også :) EVOen din hadde nok satt pris på en understellsbehandling med Knuts spesialolje, og en påfølgende full tektylering. Hvorfor ikke ta en total teknisk gjennomgang og evt en lakkering samtidig? Ikke noe er så godt som å ha alt i orden teknisk med en bil :) Bremsene på Smokey er som nye nå, før var det litt pedalvandring før de tok, ikke mye, men merker at det er helt annerledes nå som alle caliptrene enten er overhalt eller bytta (samt skivene dreid ned til rette spesifikasjoner) :)

I dag har jeg og dama vært å frest litt mårrasot ut av motoren :) Plukka av t-taket (som forøvrig nå er potte tett!!! :D ), og guffa på stereoen på full vreng i sola her nå :mrgreen: Da er det lite som slår en SW20 turbo :oops: 8)

Glemte av å si at prisen er inkl sveising av sprekk i festene der intercooleren sitter, Lauris mente det var pga stress i festene fordi intercooler rørene er for korte. Og at dynamoen ble overhalt :)
 #444717  av Zepticon

Har snakke litt med Knut jeg også, da for å ta 626en nedover. Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre med den. Har både lyst å få den strippa ned og galvanisert før lakking, men lurer på om ikke det er jævlig overkill :D Har jo 70kg lyddemping i den også som jeg kunne tenkt meg å få ut, og det er vell ikke bare-bare å bli kvitt skikkelig.

Og så vil jeg jo ikke at Knut skal gjøre alt. Det er mest lakk og karosseri som jeg trenger hjelp med. Alt annet vil jeg jo gjøre selv :) Så lurer litt på om jeg ikke kan få bare rullende chassi sendt nedover og fikset. Uten motor og interiør. og kanskje få overhalt girkassa i samme slengen. Får bare håpe han holder koken til jeg får ut fingeren!
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 74