ArildM skrev:Da har vi et par must have tools til på lista når jeg skal bygge garasjeDen skrumaskinen ser jo digg ut, fikk veldig lyst på en sånn
- Spikerpistol
- Kappsag
Spikerpistolen faller vel tilbake på behovet for en god kompressor om man skal ha en trykkluft basert variant
Hvordan er behovet for spikerpistol kontra en skrumaskin som dette:
![]()
Er ikke skruer å foretrekke? Vet ikke hva som dekker hvilket behov osv. Skrumaskinen er kanskje vesentlig dyrere også?
Etter jeg monterte ny baderomsinnredning forrige uke fant jeg i alle fall ut at billig tung batteridrill, med dårlige bits og stjerneskruer er totaalt ubrukeligFikk opp skapene, men tok dobbelt så mye energi og mye mer tid siden verktøyet var så dårlig.
Skal jeg sette opp garasje til sommern må nok det være litt utstyr etterhvert

Om spikerpistol stiller høye krav til kompressor vet jeg egentlig ikke, min holder i hvertfall i massevis. Jeg foretrekker spikerpistol med dykkert til oppsetting av listverk, blir mye penere enn skruer. Ett strøk maling over og spikerhulla er usynlige.
DÃ¥rlige bits og stjerneskruer er en elendig kombo.
- Hvis du ødelegger skruen så trenger du en Dremel med tynn kapp-skive til å lage spor i skruhodet, så får du den ut med flatt skrujern

En god drill med god bitsholder, kvalitets-bits og Torx-skruer derimot, gjør arbeidet til en fornøyelse