Fremgangsoppdatering 25.09.2021
Står igjen på motor :
- Toppdel av innsug - Kan ikke monteres før ledningsnett er tilbake.
- Modifikasjon av elnett og svinghjul i England - Alt sendt til England 22.09

- Rengjøre skikkelig og flikke opp igjen deler som blir synlige fra oven, rengjøre resten til rent og pent
- Ny PCV og pakning - Fått delene, venter på stell av toppdeksel
- Nytt tenningsanlegg - Har delene, venter på stell av toppdeksler og retur av deler fra England for komplett montasje
- Simmering bakkant motor, denne kan ikke skiftes før jeg henger motor i luften da motorbukken er skrudd i girfestene og blokkerer hele greia.
- Påmontere clutch og girboks - Girboks skjer ikke før MR2 er demontert og girboks hentet ut derfra, som igjen ikke skjer før alt er tilbake fra England og innmontering kan begynne, anslår og håper dette kan utføres ved julefri
Ferdig på motor :
-Fjernet diverse braketter som ikke skal brukes videre.
- Ny termostat og pakning
- Av med bunnpanne, sjekke silen, rengjøre panne og sil, ny pakning
- Skifte registerreim, strammer, løpehjulene, vannpumpe og simmerring
- Nedplukket og kommet ut av Camry, alt som skal sendes avgårde er avmontert og klart
- Rensket motor for alt som ikke skal være med videre (Servo, AC pumpe, rørene til begge de, diverse dikkedarer som rør til camry vifte som var drevet av servopumpen, vakuumgreiene til disse komponenter også tatt bort, div vakuumstyring som ikke trengs fjernet, automatsvinghjul fjernet, axle bearing carrier for autolat fjernet.
- Rengjort alle nedplukkingspunkt så ingenting skal komme inn i motor ved demontering, rengjort inne i "V'en"
- Innsugene avmonterte og renset i prickbort og deretter bremserens og dradd gjennom filler, skylt ut til slutt og tørket
- Renskraping innsugsdel på begge sylinderhoder, rengjort og spylt kjølekanaler i blokk, nye innsugspakninger og montert første del av innsug som fordeler mellom toppene, avventer med toppdel pga toppdeksler
- Ventiler kontrollert på begge sylinderbanker og rengjort rundt klar for nye pakninger
Eksosmanifolder avmonterte og rengjorte festepunkter, skrapet rent og satt på nye pakninger, torquet på igjen manifolder til riktig specs, en av manifoldene hadde 3 løse skruer og antydning til pakningslekkasje, godt å få gjort.
- Alle plugger skiftet, tilstand på de gamle var ganske så perfekt slik en forventer dem som godt brukte, enda en 1+ for motorens generelle tilstand.
- Eksosflenser rengjort og klargjort til når dem skal sveises nye rør på for eksoskonstruksjon.