Stor sannsynlighet samme greia der ja!
Ja, dette her har jeg sett mye research, dynopapirer og testing på, Camry miljøet i USA er en god del større enn her, da det var en ekstremt populær billig-bil som ikke hadde en patetisk 4 sylindret motor i seg så Camry forumene har lassevis av informasjon og godt er det.
* ACIS mod til stengt flap hele tiden for midrange flow
* Forandre tenning fra original 10btdc til rundt 15-17 btdc med lampe
* Flytte AFM tannhjulet leanere 3-7 hakk (Jeg tenker 5)
* Koble ut EGR
* Sveise en bedre Y-pipe, noe jeg må gjøre uansett og Camry sin er veldig lols, sylinderbankene flower rett mot hverandre! og folk har hentet inn nesten 15 hester i benken bare på å gjøre det.
Dette er moddene folk opplyser om kan gjøres uten å åpne motoren, ved å gjøre de her tingene så er der folk som har dynoet 220 hester på 3VZ
Motoren går så rikt at den lukter bensin ut av pipa bak i standard config, det er derfor den er så bombesikker i stock form, disse tingene er gjort på 87 oktan bensin av folk i USA, jeg fyller konsekvent V-Power på mine hobbykjøretøy av gammel alder så jeg er enda mer resistent mot pinging
Det denne motoren egentlig trenger for å skinne i NA form er porting og polishing, noe jeg dessverre ikke gidder ta meg tid til... Dynopapirer viser en økning sammen med de andre modifikasjonene på 25-30 hester!
Mulig jeg kan hente meg inn litt i fremtiden ved å skifte fra stock ECU til en standalone, jeg er sikker på at der er noe å hente der.
Får være til den dagen den evt går i stykker, men så lenge jeg er over 200 hester på noe sett og vis så er det HELT greit, jeg nærmer meg "cruiser" type bil alderen så who cares... Når jeg vil kjenne villskapen så drar jeg i gang Ducatien
Og ellers, så fikk jeg beskjed av Paul at all modifisering er ferdig, å alt er på vei tilbake til meg i dag, prisen var som forventet, men jeg gikk for at han supplerer absolutt alt som trengs av mounts, bushings, bolter å slikt som skal skiftes i swappet og pga den sinnsvake verdien på pundet nå, så endet det på småpene 9200,- kroner.
Det gjør ingenting, jeg skal ikke leve evig og dette er jammen bra gøy å holde på med
Legger til ett bilde av den fantastisk elendige Camry original Y-pipe, ingen forklaring trengs her, hva faen gjør det der med flowen da, RETT imot hverandre!