Har blitt verdensmester i demontering av 3VZ-FE.
Gikk to timer, og da er det gjort på riktig måte, spesielt topper kan ikke bare rives av, dem må tas av på samme måte som dem monteres i veldig forsiktig oppløsning i crisscross slik dem ikke vrir seg!
Blir spennende å måle over blokk og topper for warp, men det ser jo helt perfekt ut på øyekast, så har forhåpninger her.
Eneste at dem som har kjørt dem i Japan eller annet JDM marked har ikke vært så flinke med oljebytte, så topper må i delevasker å få ut driten, smal sak.
Denne gangen blir det Victor Reinz pakninger, store reviews på grösse internett sier dem har de sterkeste "off the shelf" pakningene for 3VZ-FE. Så, here we go.
Langtidsplan : Motoren som ikke holdt skal ut igjen selvsagt, og clutch + register skal over på ny motor, men den som kommer ut skal opp på den her motorholderen, demonteres fullstendig, stempler ut, blokk sendes for borring, decking og kontroll, deretter blir det "når det passer" bygging av en slik fra grunnen av med forsterkede deler, dvs jeg kan bruke årevis om jeg vil
Motoren som skal i nå, skal gjennom det jeg burde ha gjort til å begynne med, rive av toppene og skifte alt.
Heldigvis fikk jeg tak i enda en slik med verdens triveligste fyr, nå tror jeg ikke flere slike finnes her i området, så jeg får bare ofre sommeren, basta.
Vedlegg
20220601_192644.jpg (4.48 MiB) Vist 268 ganger