TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's MR2 turbo prosjekt - NÃ¥ nye V6 prosjekt (Godkjent vognkort) - NÃ¥ nye hengerfesteprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #467551  av Makk
 
Fremsteg i livet!

Koblet elektrisk bak lykter, på igjen med bakskjerm og alt, den skjules godt, bare underdelen som synes, i verste fall kan den fjernes ved å legge seg ned og ta den av via to skruer i bakre motorfeste og to skruer under crossbaren som henger montert under posisjonen til krasjguarden.

Er veldig happy :D :D
Vedlegg
20250107_175429.jpg
20250107_175429.jpg (1.35 MiB) Vist 1485 ganger
20250107_180712.jpg
20250107_180712.jpg (1.21 MiB) Vist 1485 ganger
20250107_185704.jpg
20250107_185704.jpg (1.31 MiB) Vist 1485 ganger
Sist redigert av Makk den 14 feb 2025 17:23, redigert 1 gang totalt.
 #467565  av ArildM
 
Skal ikke typegodkjenningen på sånn alle MR2 i Europa inneholde hvorvidt den kan trekke henger, og evt hengervekt?
Men joda, de papirene er jaggu greie å ha når SVV skal ha de. Men at de selv hadde alle data en gang ved import/registrering? Det er glemt :)

Salgsbrosjyrer etc skryter vel heller ikke av hengervekt, så lite å hente der også.
Toyodiy og tilsvarende viser heller ikke slike data.
 #467566  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑09 jan 2025 16:13 Ørliten strek i regningen, Toyota Norge har ikke data på "så gamle biler" å forhandler forholder seg til dem.
Toyota Norge har data på alle biler tatt inn gjennom dem. De har arkiver på biler tilbake til 60 tallet.
MEN, mr2 mkii ble aldri tatt inn til norge gjennom Toyota konsernet. Alle biler er privatimportert. Derfor har de ingen data tilgjenglig på sw20 modellen.
 #467575  av Makk
 
Pjaskearbeid mens jeg venter på våren.

Satt feste for kontakt på plastikkskjermen bak, da slipper en noe brunstigt med tiden og en kan bare plukke av festet im nødvendig med 4 skruer fortsatt.

Jeg hadde en kontakt, men den var sølv så skal reise å kjøpe en svart, lettere enn å lakke den svart og mer skjult oga fargen.

Og ny olje og filter motor selvsagt, i år skal skuta brukes :D :D
Vedlegg
20250112_113833.jpg
20250112_113833.jpg (1019.21 kiB) Vist 1283 ganger
20250112_115306.jpg
20250112_115306.jpg (1.28 MiB) Vist 1283 ganger
 #467593  av Makk
 
Småstrek i regningen.

Pga Toyota MR2 har lik tillatt totalvekt som tillatt vogntogvekt så ser ikke kontrollør åssen en skal kunne taue noe som helst, på min er målt og byggvekt 1290 kilo, med en maksimalt tillatt vekt 1515 kilo.

+sjåfør på 75 kilo, 110 i mitt tilfelle er det bare rundt 150kg igjen og svv ser ikke hva en skal kunne taue med dette.

Toyota har ikke tekniske data, det som kreves er nye vektgarantier fra Toyota, så da må man til utlandet da?

Får spørre noen japanske gamingvenner om dem kunne spurt på mine vegne hos ei sjappe nedi der, om det er godt nok eller ikke det vites ikke.

Sånn sett så spøker det å få det i vognkort, noe som er litt dumt for jeg vet at der finnes noen få som har det, men om alle sw20 har lik vekt på tillatt total som tillatt vogntogvekt så er de som har i vognkort hengervekter også begrenset til ett par hundre kilo.

Må jeg lette hele bilen å søke igjen da nåda :lol: Først på vektredusering og så på krok? :lol: Er sikkert ikke mulig, men at dette her skulle skje tenkte jeg aldri på ved første ombygging, hvem forventer liksom at vogntogvekt og tillatt totalvekt er lik, omtrent ingen biler har det :roll:
 #467594  av ArildM
 
Lurer på hvilken vekt Magne sin gule er regga med?
Original USDM med E153 kasse og turbo må jo veie en del enn en GTI med S54 kasse?
Er jo forskjell på hubbene og drivverket også. Kanskje ikke mye, men uansett så bør det jo være litt forskjeller på vekta.

Men som du sier, det blir sjonglering med tall, som uansett kanskje totalt sett ikke utgjør at du kan kjøre med noe særlig hengervekt uansett.

Men hadde du klart å få inn 200-300kg hengervekt så hadde det i alle fall vært penere på papiret OM du blir stoppet da.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41