Bilene er med andre ord teknisk veldig like. Dempere,stabstag,fjærer og clutch har samme delenr.

megetlei
GT4 CS skrev:*Kjøling av register reimaStemmer, men dette har vanlig GT4 også. Fra undersiden av intercooler er den en gummisjakt som leder luft til regreim-dekselet. Grunnen til at dette er nevnt spesiellt i forbindelse med Carlosen er at dens utblåsning i panseret ikke tillater tilgang på luft på samme hvis, derfor har den en liten sirkulær scoop på panseret i tillegg
GT4 CS skrev:*Står at selve mekanikken i motoren er ganske ufoandret, men at det ble brukt verdens første "laser-clad seats" for og lede varmen lettere bort. (vet ikke om gt4 toppen har dette oxo).Så langt jeg har funnet ut gjelder dette 2. gen 3S-GTE motorer generellt, også i MR2.
GT4 CS skrev:*The center differential now incorporates a viscous coupling, and a torque sensing (torsen) LSD continius to be used at the rear. Skal reagere kjappere, og gjøre det lettere for gode sjåfører og styre bilen mye med gassen.Europeisk GT4 har også samme utrustningen, mens tidlige USA-modeller kun har en viskose senterdiff og en åpen bakdiff.. Jeg har sjekket på min bil og det er definitivt en torsen diff der.
GT4 CS skrev:*Further improwements to the transmission include tripple cone synchro on secon gear and doubble cone syncro on third for improved durability and ease of shiting.Dette er da snakk om 151-girkassen som også den europeiske GT4'en har, og jeg mener det er fra 93 at den amerikanske GT4'en fikk dette.
GT4 CS skrev:Mulig carlos dempere har gått ut av produksjon og derfor har samme nr som gt4?Det kan gjerne være tilfelle..?