TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #469543  av GhostRider88

ArildM skrev: 04 aug 2026 22:21 Kjipt. Transportskade?

Har ikke https://radiatorservice.no/ veldig gode skussmål? De både overhaler originale radiatorer og fikser uoriginale. Husker ikke hva som var feil med den originale du hadde?

Grunnen til at Toyota originalt koster svinmye er nettopp at de varer i 20-30 år uten tull :roll: Som regel ish.
Den jeg byttet og som lakk før denne var ikke org, men ble byttet av David i 2018. Den originale vet jeg ikke hvor ble av, men den var medtatt etter 30 år.

Org er ikke mulig å få tak i ny lenger og brukt radiator kjøper jeg ikke. Som jeg skrev til Makk over så har Magne denne selv på sin blå og han anbefalte meg denne. Så dette er en kvalitets radiator. Jeg hadde bare uflaks. Hva årsaken er blir bare spekulasjoner, men det er en liten sprekk nok til at det pippler litt på varm motor. Kobber og messing er sterke materialer, og en slik minimal mulig produksjonssvikt i en lodding vil ikke plutselig "eksplodere" eller åpne seg helt på en kort kjøretur, spesielt ikke når du kjører pent. Siden jeg har fylt opp ekspansjonstanken, luftet systemet ordentlig, har det blitt gjort etter boka. Den lille turen på 1,5 time fra Notodden til Svelvik kommer til å gå fint.
Nå handler alt om å få den nye radiatoren i hus så jeg får fikset det permanent og kan nyte MR2-en resten av sesongen!

Håper nå at dette er en så klar garantist at de sender meg ny uten noe kverulering. GT4-PLAY har et godt rykte og jeg har handlet en del fra de før og kun gode erfaringer.
 #469544  av ArildM

Så absolutt, radiatorservice var bare et forslag hvis du skulle ha behov for å få reparert den du har nå.

Ellers, det er jo sånn sett bagatell dette, og det ordner seg.
Som du sier GT4-Play har et godt rykte, så får bare krysse fingrene for en snarlig løsning :)
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108